ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ


    Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα παιδιά εμφανίζουν δυσκολίες στη γραφή, κάτι το οποίο οδηγεί σε παραπομπή αυτών των παιδιών σε Εργοθεραπευτή και ειδικό παιδαγωγό.  (Amundson2005, Denton, Cope& Moser2006, Woodward& Swinth2002). Τα παιδιά καθ΄ όλη τη διάρκεια των σχολικών τους χρόνων κατά την εκτέλεση του ρόλου τους ως μαθητές  αποκτούν, αναπτύσσουν και χρησιμοποιούν τη γραφή, μια από τις πλέον σημαντικές δεξιότητες τους. Τα τελευταία χρόνια σύμφωνα με έρευνα περίπου το 10-20% των παιδιών παρουσιάζουν προβλήματα στη γραφή. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (Δυσγραφία, Δυσορθογραφία) ΔΕΠΥ Νοητική Υστέρηση και σύνδρομα Αυτιστικό φάσμα […]

Πότε καταλαβαίνω ότι ένα παιδί έχει γραφοκινητικές δυσκολίες;


Για τα παιδιά το καλοκαίρι σημαίνει διακοπές και οι διακοπές φυσικά παραλία. Μια λέξη δύο διαφορετικά συναισθήματα. Για τους γονείς «χαλάρωση» και για τους μικρούς μας φίλους «εγρήγορση». Υπάρχουν παιχνίδια στην άμμο που ευνοούν τους γονείς καθώς κρατούν τα παιδιά τους απασχολημένα κι έτσι αυτοί καταφέρνουν να διαβάσουν το βιβλίο τους ή απλώς να χαλαρώσουν στην ξαπλώστρα τους. Σε αυτό το άρθρο όμως θα προταθούν δραστηριότητες  που θα κρατήσουν τα παιδιά σε εγρήγορση, θα τα βάλουν σε σκέψη, με την απόλυτη συμμετοχή όμως των μαμάδων και των μπαμπάδων. Εξοπλιστείτε με φαντασία και κέφι κι ετοιμαστείτε να περάσετε όμορφες στιγμές στην […]

ΙΔΕΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ



Τι είναι η αγκαλιά; Εν αρχή, ας δώσουμε έναν ορισμό στην έννοια της αγκαλιάς τόσο πρακτικού όσο και πιο συναισθηματικού περιεχομένου. Η δύναμη της αγκαλιάς είναι πολύ ισχυρή. Eίναι αυτό που τυλίγεις τα χέρια σου γύρω από το σώμα του άλλου και τον ακουμπάς στον κορμό σου. Στην ουσία  κρατάς την ψυχή του και εκείνος τη δική σου. Είναι το μέρος όπου κάθε συναίσθημα φόβου, θλίψης, πόνου, μοναξιάς και ανασφάλειας δεν χωρούν. Είναι ένα είδος σιωπηλής, αμφίπλευρης επικοινωνίας. Ο πιο σωστός τρόπος έγκειται στο ότι το αριστερό μάγουλο μας θα πρέπει να ακουμπά το αριστερό του ατόμου που αγκαλιάζουμε, καθώς […]

Πόσο ευεργετική είναι η αγκαλιά σε κάθε στάδιο ανάπτυξης ενός ...


Έχει το παιδί μου αυτισμό; Τι είναι; Γιατί; Τι μπορώ να κάνω για να το βοηθήσω;   Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά, πολλοί γονείς έρχονται αντιμέτωποι με αυτές τις ερωτήσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί το φάσμα του αυτισμού συμφωνα με τελευταίες έρευνες εμφανίζεται σε ποσοστό πάνω από 1%, αφού 1/99 γεννήσεις είναι μέσα στο φάσμα. Εμφανίζεται σε ποσοστό 4/1 σε αγόρια από κορίτσια και δεν έχει επιλεκτικότητα σε φυλές, εθνικότητες και κοινωνικές ομάδες. Τι είναι όμως ο αυτισμός και γιατί έχουν αυξηθεί τα ποσοστά εμφάνισης του; Ο αυτισμός αποτελεί μια πολύπλοκη, νευροψυχιατρική αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία εκδηλώνεται πολύ πρώιμα […]

Γνωρίζοντας τον αυτισμό…



ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΨΥΧΑΓΩΓΕΙΝ   Αγαπητοί Γονείς, Με χαρά, για μία ακόμη χρονιά, σας προσκαλούμε στη καλοκαιρινή γιορτή που θα πραγματοποιηθεί στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στον Άγιο Δημήτριο στις 9/6/2018 και ώρα 19.30. Σας περιμένουμε!!!

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΨΥΧΑΓΩΓΕΙΝ


ΗΜΕΡΙΔΑ   30 ΧΡΟΝΙΑ ΙΑΤΡΕΙΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΕΥΓΟΥΣ & 26 ΧΡΟΝΙΑ ΤΕΤΡΑΕΤΕΣ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΖΕΥΓΟΥΣ Oικογένειες και Θεραπευτές σε συν-εξέλιξη Τιμητική Εκδήλωση για τον κ. Βλάση Τομαρά Παρασκευή 15 Ιουνίου 2018 09.00 – 15.00 Αμφιθέατρο ΕΠΙΨΥ Κεντρικοί ομιλητές: Paolo Bertrando, Psychiatrist Psychotherapist,  Director Systemic-Dialogical School of Bergamo, Italy Ηλίας Αγγελόπουλος, Καθηγητής Ψυχιατρικής ΕΚΠΑ    Είσοδος ελεύθερη Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης  

ΔΩΡΕΑΝ ΗΜΕΡΙΔΑ: «26 ΧΡΟΝΙΑ ΤΕΤΡΑΕΤΕΣ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ...



Τι είναι Εργοθεραπεία; H εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που αφορά την ανάπτυξη, βελτίωση και διατήρηση, των δεξιοτήτων των νηπίων και των παιδιών προσχολικής ηλικίας, ώστε να μπορούν ανταποκρίνονται με τρόπο που να αντιστοιχεί στην χρονολογική τους ηλικία. Πως βοηθά η Εργοθεραπεία; Στα πλαίσια αυτά, δίνει μεγάλη έμφαση στην σωστή καθοδήγηση των οικογενειών προτείνοντάς τους εναλλακτικούς τρόπους με στόχο την καλύτερη οργάνωση και αντιμετώπιση των δυσκολιών των παιδιών, στα πλαίσια της καθημερινής τους ρουτίνας. Αυτή η ρουτίνα περιλαμβάνει το παιχνίδι, τον ελεύθερο χρόνο, τις δραστηριότητες καθημερινής ζωής, την εκπαίδευση και την κοινωνικοποίηση των παιδιών. Απώτερος στόχος όλης αυτής της παρέμβασης είναι […]

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ...


ΟΡΙΣΜΟΣ Μικροκεφαλία ορίζεται ως η μείωση της περιμέτρου της κεφαλής. Αυτή η κλινική διαπίστωση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ένα άτομο έχει μια σημαντική μείωση του όγκου του εγκεφάλου(Woods, 2004). Και χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: Πρωτοπαθείς όπου ο εγκέφαλος αποτυγχάνει να αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και Δευτεροπαθείς όταν ο εγκέφαλος έχει το αναμενόμενο μέγεθος στην γέννηση αποτυγχάνει να αναπτυχθεί στη συνέχεια(Arelí, και συν., 2013). ΑΙΤΙΑ Η μικροκεφαλία μπορεί να είναι οικογενής και να μην προκαλεί ανησυχία, αλλά επειδή η οστεϊκή ανάπτυξη του κρανίου γίνεται ως απάντηση στην αύξηση του εγκεφάλου, συχνά υποδεικνύει περιορισμό στην αύξηση. Πολύ σπάνια, η μειωμένη […]

Γιατί το παιδί μου έχει μικρό κεφάλι; Πως αντιμετωπίζεται μέσω ...



Όλοι κατά καιρούς είτε έχουν ακούσει είτε γνωρίζουμε παιδιά με μικρές ή έντονες μαθησιακές δυσκολίες. Πότε αρχίζουμε να ανησυχούμε για ένα παιδί; Παλαιότερα τα παιδιά που δεν έπαιρναν τα γράμματα χαρακτηρίζονταν, ως έξυπνα αλλά τεμπέλικα  και συχνά έρχονταν αντιμέτωπα με συμβουλές και με τη δυσαρέσκεια γονιών και δασκάλων. Σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα κατανόησε τις ιδιαίτερες ανάγκες κάποιων μαθητών με αποτέλεσμα η σχολική τους αποτυχία να μην είναι αποτυχία αλλά ανάγκη για διαφοροποιημένη διδασκαλία ανάλογη με τις δυσκολίες κάθε μαθητή. Ας  δούμε ανά ηλικία πότε θα πρέπει να απευθυνθεί ένας γονιός σε ειδικούς για να αξιολογήσουν τις δυσκολίες που υπάρχουν προκειμένου […]

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ-ΣΗΜΑΔΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΗΛΙΚΙΑ


Στις μέρες μας, η προσοχή έχει στραφεί στο πεδίο των κινητικών διαταραχών για παιδιά τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως «αδέξια». Πολλοί πιστεύουν ότι αυτά τα παιδιά, μεγαλώνοντας απλά θα προσαρμοστούν, ένα μεγάλο ποσοστό των δασκάλων πιστεύουν πως απλά είναι «τεμπέλικα» και μπορούν να προσπαθήσουν παραπάνω, πως είναι άτακτα και αποδιοργανωμένα ή πολύ συχνά κατηγορούν τους γονείς για κακή ανατροφή. Δυσπραξία Η αναπτυξιακή διαταραχή του συντονισμού των κινήσεων, γνωστή και ως Δυσπραξία, πρόκειται για μια διαταραχή της κίνησης που χαρακτηρίζεται από δυσκολία στην ανάπτυξη του κινητικού συντονισμού σύμφωνα με την χρονολογική ηλικία του παιδιού. Τα παιδιά αντιμετωπίζουν ένα εύρος δυσκολιών στους […]

Πότε θεωρούμε ότι ένα παιδί δυσκολεύεται στις κινήσεις του; Ο ...



2
ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ «Μαμά/μπαμπά φοβάμαι», «Δεν μπορώ μόνος/η μου τρομάζω». Πόσες φορές μπορεί εσείς οι γονείς να έχετε ακούσει μια τέτοια ή παρόμοια κουβέντα από τα παιδιά σας; Πόσες φορές έχετε έρθει αντιμέτωποι με φόβους «φυσιολογικούς» αλλά και «παράλογους» τους οποίους βιώνουν οι μικροί μας φίλοι; Όλα τα παιδία κάποια στιγμή σε περιόδους της ζωής τους, αναπτύσσουν κάποιους φόβους. Άλλοτε οι φόβοι αυτοί είναι μικροί και ήπιοι, άλλοτε πιο μεγάλοι και έντονοι. Άλλοτε είναι παροδικοί και άλλοτε διαρκούν μεγαλύτερα διαστήματα.   ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ Ο ΦΟΒΟΣ; Ο φόβος είναι ένα βασικό συναίσθημα, μια φυσιολογική αντίδραση σε γεγονότα που μπορεί να απειλούν […]

Παιδικοί φόβοι: Πώς τους αντιμετωπίζουμε;


ΤΥΠΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ    0-7 ετών Η διαδικασία ανάπτυξης των γλωσσικών δεξιοτήτων για κάθε παιδί, αποτελεί μια φυσική εξέλιξη και ανάγκη, έτσι ώστε να επικοινωνήσει και να εξελίξει τις διαπροσωπικές του σχέσεις στο περιβάλλον του. Το παιδί γεννιέται ως ομιλητής σ ένα κόσμο ομιλητών και μαθαίνει την γλώσσα επειδή η επικοινωνία βρίσκεται στην ανθρώπινη φύση του. Έχει δηλαδή την φυσική ετοιμότητα να δέχεται και να προσέχει φθογγολογικά σημάδια, να ερμηνεύει τη σημασία τους και να τα  χρησιμοποιεί κατάλληλα στην επαφή του με τους άλλους. Μέσα σε ένα σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα το παιδί μαθαίνει τις βασικές φωνολογικές, μορφολογικές, συντακτικές […]

Τι πρέπει να έχει αναπτύξει κάθε παιδί στο λόγο του ...



  Συχνό φαινόμενο των τελευταίων χρόνων είναι ο προβληματισμός των γονιών για το διάβασμα  παιδιών στο σπίτι. Οι γονείς που συχνά δουλεύουν ως αργά, όταν γυρίζουν στο σπίτι έρχονται αντιμέτωποι με τα παιδιά τους,  οι φιλονικίες είναι μέρος πια της καθημερινότητας με αποτέλεσμα πολλοί από εμάς να χάνουμε το ρόλο μας ως γονείς και να αποκτούμε  έναν νέο ρόλο, που δεν αρέσει ούτε στο παιδία αλλά ούτε και σε εμάς, αυτό του δασκάλου.   Στόχος κάθε γονέα και δασκάλου θα πρέπει να είναι όχι η επανάληψη όλων των τάξεων από τη μεριά των γονέων, αλλά η εκμάθηση των μαθητών να […]

Πώς να απαλλαγώ από τους καβγάδες και να βοηθήσω το ...


Σεξουαλική Αγωγή ΑμεΑ Είναι πλέον παγκοσμίως αναγνωρισμένο ότι οι ανάγκες των ατόμων με αναπηρία στον τομέα της σεξουαλικότητας δεν διαφέρουν από αυτές του γενικού πληθυσμού. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές προσπάθειες έτσι ώστε να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα των ατόμων αυτών και να αντιμετωπίζονται από την κοινωνία ως ισότιμοι πολίτες. Δυστυχώς όμως, οι διάφορες πεποιθήσεις που επικρατούσαν τα προηγούμενα χρόνια έχουν αφήσει το στίγμα τους και στις μέρες μας. Η ελλιπής ενημέρωση και  εκπαίδευση σε συνδυασμό με τις πεπαλαιωμένες αντιλήψεις έχουν σαν αποτέλεσμα οι γονείς να αντιδρούν με αμηχανία και αδυναμία χειρισμού όταν παρατηρούν σεξουαλική συμπεριφορά ή όταν έρχονται αντιμέτωποι […]

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ...



Πολλά παιδιά έχουν διαφορετικό τρόπο με τον οποίο λαμβάνουν την πληροφορία από το περιβάλλον. Ο τρόπος που το παιδί μαθαίνει, θα καθορίσει τόσο τον τρόπο προσωπικής προσέγγισης του παιδιού όσο και την επιλογή της μέθοδο μάθησης και μελέτης, που ταιριάζει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Έτσι, βλέπουμε παιδιά που επιθυμούν να ακούν το μάθημα της ιστορίας γιατί έτσι το μαθαίνουν καλύτερα και πιο γρήγορα, άλλα παιδιά τους βοηθάει το σχεδιάγραμμα και οι εικόνες και άλλα επιθυμούν να βιώνουν τη μάθηση όπως για παράδειγμα τη φυσική που την κατανοούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο αν εκτελέσουν ένα πείραμα. Όσο νωρίτερα γίνει αυτή η […]

Ποιος είναι ο μαθησιακός τύπος του παιδιού;


Μόνιμος  προβληματισμός των γονέων που τα παιδιά τους φοιτούν στο νηπιαγωγείο: «Είναι έτοιμο το παιδί μου να πάει  πρώτη Δημοτικού»; Και εδώ έρχονται έρευνες, θεωρίες γύρω από τα αναπτυξιακά στάδια ενός παιδιού και της μετάβασης του από την προσχολική ηλικία στην σχολική. Αναπτυξιακό στάδιο σχολικής ηλικίας (6-12 ετών) Εμείς θα αναφερθούμε στο αναπτυξιακό στάδιο της σχολικής ηλικίας που ανέφερε στις θεωρίες του ο Piaget. Σύμφωνα, λοιπόν, με το Piaget, αναφερόμαστε στο στάδιο της συγκεκριμένης λογικής σκέψης από τα 6 έως τα 12 έτη (παιδική ηλικία).Τα παιδιά κατακτούν την λογική σκέψη, λαμβάνουν υπόψη τους τόσο διαφορετικές παραμέτρους όσο και τους άλλους […]

Είναι έτοιμο το παιδί μου να πάει Α΄ Δημοτικού;



2
Παιχνίδια – Τεχνικές διαχείρισης θυμού Όπως όλοι οι άνθρωποι θυμώνουν, το ίδιο συμβαίνει στα παιδιά. Όλα τα συναισθήματα είναι ανθρώπινα αλλά και χρήσιμα. Ο θυμός είναι η άμυνα ενάντια σε βαθύτερα συναισθήματα όπως ο φόβος, η απογοήτευση, η ζήλια και ο πόνος. Πως όμως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να διαχειριστούν το θυμό τους; Μερικά παιχνίδια-τεχνικές θα μας βοηθήσουν:   Τεχνική Μικρής Χελώνας Σκοπός μιας διδασκαλίας για τη διαχείριση του θυμού στα παιδιά είναι να μάθουν να ελέγχουν το θυμό και τα αρνητικά τους συναισθήματα και μακροπρόθεσμος στόχος αποτελεί η κατάκτηση της ανεξαρτησίας και αυτονομίας τους. Η τεχνική της […]

Παιχνίδια – Τεχνικές για να αντιμετωπίσουν τα παιδιά το θυμό ...


 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΠΟΥΣΟΥΛΗΜΑ; Το μπουσούλημα είναι μία δεξιότητα που την αναπτύσσει το μωρό, περίπου στους 7-9 μήνες, προσπαθώντας  να επιλύσει την ανάγκη του να μετατοπιστεί στο χώρο. Σκοπός του είναι να φτάσει κάτι που μέχρι τότε δεν μπορούσε παρά μόνο εάν κάποιος το μετέφερε εκεί. Είναι μια χαριτωμένη περίοδος του παιδιού κατά την οποία οι περισσότεροι γονείς στο πρώτο διάστημα της την μοιράζονται με αγαπημένα τους πρόσωπα και την αποτυπώνουν σε φωτογραφίες ή βίντεο. Αν και θεωρείται πως όλα τα παιδιά περνούν απ’ αυτό το στάδιο, στις μέρες μας φαίνεται ότι μεγάλο ποσοστό των παιδιών μπουσουλάνε αρκετά αργότερα από […]

ΜΠΟΥΣΟΥΛΗΜΑ: ΠΟΣΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ;



Έχουμε άσχημα νέα! Οι διακοπές τελείωσαν και σε λίγες μέρες αρχίζουν τα σχολεία… Δίδακτρα, σχολικές προμήθειες, ρούχα για το σχολείο, προγράμματα που πρέπει να συντονιστούν,  άγχος για το πώς  θα είναι η καινούρια χρονιά, οι δάσκαλοι, οι καθηγητές, το καινούριο σχολείο, πως θα τα πάει στα μαθήματα, αν θα κάνει φίλους και άλλες τέτοιες σκέψεις έρχονται στο μυαλό των γονέων αυτή τη περίοδο.  Όμως, γονείς ηρεμήστε. Παρακάτω, θα σας δώσουμε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επιβιώσετε!   Χρειάζεται να οργανωθείτε λίγο πριν την έναρξη του σχολείου σε μία καθημερινή ρουτίνα. Προετοιμάστε τα παιδιά για την ώρα του ύπνου, […]

Τα σχολεία ξεκινούν… Οδηγός επιβίωσης για γονείς!


  Πολλοί με ρωτούν: «Πότε θα καταλάβω ότι χρειάζομαι βοήθεια από ειδικό;», «Έχω φίλους, αυτοί δεν με βοηθούν;», «Πώς επιλέγω τον κατάλληλο ψυχολόγο;» και άλλα τέτοια ερωτήματα που ταλανίζουν τις σκέψεις πολλών ανθρώπων. Σ’ αυτό το άρθρο, θα προσπαθήσουμε να σας λύσουμε ένα ευρύ φάσμα αποριών… Τι είναι λοιπόν ο ψυχολόγος ενηλίκων; Γιατί να πάω; Πως επιλέγω τον ψυχολόγο μου; • ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΩ ΣΕ ΨΥΧΟΛΟΓΟ;   Σχεδόν όλοι μας, γυναίκες και άνδρες οποιασδήποτε ηλικίας, είναι πιθανό -σε συγκεκριμένες φάσεις της ζωής μας- να αντιμετωπίσουμε κάποιες δυσκολίες. Αυτές οι δυσκολίες μπορεί να αποτελέσουν εμπόδια στην ψυχολογική και κοινωνική μας προσαρμογή […]

Πότε πρέπει να απευθυνθώ σε ψυχολόγο; Όλες οι ερωτήσεις που ...



2
  Το καλοκαίρι πλησιάζει και ο καιρός επιτάσσει παιχνίδι στην αυλή ή στο πάρκο. Πως όμως θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών μας με τους φίλους τους; Παρακάτω προτείνονται κάποιοι τρόποι δημιουργικής απασχόλησης σε εξωτερικό χώρο.. Κρυμμένος Θησαυρός Υπάρχουν άπειροι τρόποι για να παιχτεί αυτό το παιχνίδι. Ενδεικτικά επιλέγουμε τους παρακάτω: Μπορείτε να σκορπίσετε αληθινά, πλαστικά ή σοκολατένια νομίσματα στον κήπο και να αφήσετε τα παιδιά να τα βρουν. Διαφορετικά, κρύψτε μικρά δωράκια και έπειτα δώστε στο κάθε παιδί ένα μικρό χαρτί με οδηγίες ή κάποιο γρίφο ώστε να καταφέρουν να την βρουν (μια άλλη καλή […]

Πολύτιμες ιδέες για παιχίδια εξωτερικού χώρου


  Η περίοδος των εξετάσεων είναι προ των πυλών και πολλοί γονείς αναρωτιούνται πως θα βοηθήσουν τα παιδιά τους να αντιμετωπίσουν το άγχος τους και να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Το αίσθημα αυτό συνήθως εμφανίζεται πριν (κατά τη διάρκεια της μελέτης), στην εξέταση (την ώρα αξιολόγησης) αλλά και μετά (μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων) και είναι συχνό ακόμα και στα άτομα που έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα. Ποια όμως είναι τα συμπτώματα;   Το άγχος κινητοποιείται από αρνητικές σκέψεις, μεγαλώνει μέσα απ’ αυτές και τελικά, στην χειρότερη περίπτωση, μπορεί να μας ακινητοποιήσει –όταν ξεφεύγει τελείως από τον έλεγχό μας- και […]

Το άγχος στη περίοδο των εξετάσεων και πως να το ...



Τι είναι η αυτοεκτίμηση Η αυτοεκτίμηση ορίζεται ως η εικόνα που έχει ο καθένας για τον εαυτό του και η αίσθηση της αξίας του. Η εικόνα του εαυτού σχηματίζεται από το τι αντιλαμβανόμαστε οι ίδιοι ότι είμαστε, αλλά και από τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τους άλλους, δηλαδή τι εικόνα έχουν οι άλλοι για εμάς. Αυτή η σύνθετη εξίσωση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και ουσιαστική στην ευαίσθητη βρεφική και παιδική ηλικία, την εποχή που καθορίζονται τα θεμέλια της προσωπικότητας του ανθρώπου. Για παράδειγμα, όταν ένα μικρό παιδί, καταφέρει για πρώτη φορά να περπατήσει, νιώθει τη χαρά της επιτυχίας του και έτσι […]

Πως να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση των παιδιών μας…


  Ένα αρκετά συχνό φαινόμενο είναι ότι πολλά παιδιά κάθονται στο πάτωμα να παίξουν σε θέση W. Με τον όρο «w sitting» αναφερόμαστε στην καθιστή θέση του παιδιού στο πάτωμα του οποίου τα πόδια σχηματίζουν το αγγλικό γράμμα w. Τα παιδιά επιλέγουν αυτή τη θέση γιατί τους παρέχει μεγαλύτερη βάση στήριξης, το κέντρο βάρους είναι χαμηλά και καταβάλλουν λιγότερη προσπάθεια να διατηρήσουν τη θέση αυτή, επομένως νιώθουν πιο ασφαλή και άνετα. Λόγοι για τους οποίους τα παιδιά μπορεί να κάθονται σε αυτή τη θέση: i. Φτωχός έλεγχος κορμού ii. Έλλειψη σταθερότητας της λεκάνης iii. Έλλειψη κεντρικής δύναμης iv. Παρέχει ιδιοδεκτικά […]

ΘΕΣΗ W: ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΕ ...



Τι είναι η Διάσπαση Προσοχής – Υπερκινητικότητα; «Δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή σε έργα», «Αποτυγχάνει να επικεντρώσει την προσοχή σε λεπτομέρειες ή κάνει λάθη απροσεξίας στις σχολικές εργασίες», «Δεν ακολουθεί μέχρι τέλους οδηγίες και αποτυγχάνει να διεκπεραιώσει σχολικές εργασίες», «Εύκολα αποσπάται από εξωτερικά ερεθίσματα», «Κινεί τα χέρια ή τα πόδια ή στριφογυρίζει στη θέση του». Μερικές ανησυχίες των γονιών που φτάνουν καθημερινά στο γραφείο μου με ένα κύριο ερώτημα: «Έχει το παιδί μου Διάσπαση Προσοχής-Υπερκινητικότητα;» ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ; Με βάση την επικράτηση ενός ή περισσοτέρων από τα κύρια συμπτώματα, δηλαδή της απροσεξίας και της υπερκινητικότητας/παρορμητικότητας, διακρίνονται τρεις τύποι […]

Τι είναι η Διάσπαση Προσοχής-Υπερκινητικότητα; Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα ...


  Η επιλογή ενός κέντρου και των θεραπευτών που θα αναλάβουν τόσο την αξιολόγηση όσο και την αποκατάσταση των δυσκολιών του παιδιού σας, παίζει καθοριστικό ρόλο για την εξέλιξη και τη πορεία της θεραπείας. Ποια, όμως, είναι τα κριτήρια για να είναι αυτή η επιλογή όσο γίνεται πιο ασφαλής;   1. Επιλογή του χώρου Ο χώρος προβλέπεται να είναι ζεστός, φιλικός προς τα παιδιά και ευρύχωρος. Είναι σημαντικό τα παιδιά να πραγματοποιούν τις θεραπείες τους σε άνετες αίθουσες, ώστε το παιδί να αποδώσει τη μέγιστη αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, να διαθέτει τον κατάλληλο υλικοτεχνικό εξοπλισμό και τα μέσα για να επιτευχθεί αυτή […]

Ποια τα κριτήρια επιλογής ενός κατάλληλου κέντρου;



  Διαζύγιο γονέων….. Ένα θέμα που απασχολεί πολλούς γονείς. Σήμερα θα αναφερθούμε στις άμεσες αντιδράσεις των παιδιών στο χωρισμό των γιονέων στο σπίτι και στο σχολείο τα πρώτα χρόνια μετά το χωρισμό των γονέων.

ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ…ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ;


  Καθημερινά φτάνουν στο γραφείο μου γονείς που αναρωτιούνται… «Μα γιατί δεν με ακούει;», «Τόσες φορές το είπα, το μάλωσα, του φώναξα και πάλι κάνει το δικό του», «Πόσες φορές ακόμα θα πω μάζεψε το δωμάτιό σου;» και άλλα τέτοια που στο άκουσμα και μόνο βλέπουμε τον εαυτό μας μέσα σε αυτό. Τι μπορούμε να κάνουμε, όμως, για να αλλάξουμε τη κατάσταση και να μην νιώθουμε και εμείς ενοχές αλλά και τα παιδιά μας να μπορέσουν να λειτουργήσουν μέσα σε όλο αυτό; Μαγική συνταγή, δυστυχώς, δεν υπάρχει. Υπάρχουν, όμως, κάποιες τεχνικές που ενεργοποιώντας τες θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε τόσο τα […]

Λέμε ΟΧΙ στις φωνές… Με ποιο τρόπο;



  Πάντα ονειρευόμουν τα Χριστούγεννα… Ήταν και είναι από τις αγαπημένες μου εορτές. Και αυτό γιατί; Καλά είναι τα δώρα κάτω από το δέντρο, τα φωτάκια πάνω στα κλαδιά, ο Άγιος Βασίλης.. Αυτό όμως που έχει αποτυπωθεί στη μνήμη μου είναι οι όμορφες αναμνήσεις. Το σπίτι να μυρίζει γλυκά, οι βόλτες στην αγορά, τα χαμόγελα, τα οικογενειακά τραπέζια… Ήρθε, όμως, η δική μας η σειρά να κάνουμε τα Χριστούγεννα των παιδιών μας να μοιάζουν φανταστικά. Και πως θα το καταφέρουμε αυτό; 1. Δημιουργήστε τους όμορφες αναμνήσεις. Τα παιδιά μας συνδέουν κάθε περιβαλλοντικό ερέθισμα με μία συγκεκριμένη συμπεριφορά. Δημιουργήστε τους όμορφα […]

Με ποιο τρόπο θα κάνουμε τα Χριστούγεννα να μοιάζουν φανταστικά ...


Αγαπητοί Γονείς, Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και την αγάπη που μας δείχνετε όλα αυτά τα χρόνια… Σας ενημερώνουμε ότι ξεκινάει η Ομάδα Γονέων τη Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016 στο Κέντρο μας, Λ. Βουλιαγμένης 261, Άγιος Δημήτριος. Για δηλώσεις συμμετοχής, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε στα τηλέφωνα: 211/2143682 και 697/5759217. Υπεύθυνη του Προγράμματος: Στάμου Πηνελόπη, Παιδοψυχολόγος-Ειδική Παιδαγωγός (MSc Ειδική Αγωγή), Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου «Ψυχ…Αγωγείν»

ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ΓΟΝΕΩΝ