Κέντρο Ειδικών Θεραπειών <<Ψυχ…Αγωγείν>>

Επιστημονική ομάδα Παιανίας

Στάμου Πηνελόπη

Υπεύθυνη Κέντρου Ψυχολόγος - Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια Ζεύγους & Οικογένειας-MSc Ειδική Αγωγή

Η Στάμου Πηνελόπη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι κάτοχος του πτυχίου Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών και είναι κάτοχος άδειας άσκησης επαγγέλματος. Έχει ολοκληρώσει την φοίτησή της στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και έχει λάβει το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (MSc) Ειδικής Αγωγής (βαθμός πτυχίου Άριστα 8,97). Επιπλέον, είναι Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια Ζεύγους & Οικογένειας, ολοκληρωνοντας την ειδίκευση της στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής σε συνεργασία με το Αιγινήτειο Νοσοκομείο. Στο παρόν, ειδικεύεται στη “Βιωματική & Θεωρητική Εκπαίδευση στην Δημιουργική Εποπτεία”, ένα πρόγραμμα αναγνωρισμένο από το British Association of Dramatherapists από το 1994, το οποίο εκπονείται από το Ψυχοθεραπευτικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο “Έρμα”.

Παράλληλα, πραγματοποίησε την ετήσια επιμόρφωση στο γνωστικό αντικείμενο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας το οποίο οργανώθηκε από το Ανοιχτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης. Επιπλέον, συμμετείχε ως σύνεδρος στο 3ο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας και στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αυτισμού. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων στο γνωστικό της αντικείμενο.

Εκτός από την κατάρτιση και επιμόρφωση που αποτελούν σημαντικά εφόδια, η Στάμου Πηνελόπη έχει μια πολυετή εμπειρία στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Παράλληλα με την φοίτηση της στο Πανεπιστήμιο, έκανε την πρακτική της άσκηση στο Συμβουλευτικό Σταθμό του Δήμου Πετρούπολης, υπό την εποπτεία της κας. Χαραλαμπακοπούλου Δήμητρας, παιδοψυχολόγο του κέντρου. Κύριες αρμοδιότητες και δραστηριότητες αποτέλεσαν η παρακολούθηση και συμμετοχή συναντήσεων, η καταγραφή του οικογενειακού ιστορικού, και η καταγραφή των περιστατικών.

Ως Ειδικευόμενη Ψυχολόγος εργάστηκε στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτησιογόνων Ουσιών “Φαέθων” του Δήμου Ιλίου, υπό την εποπτεία της κας. Παπαδιώτη Μαρίνας, υπεύθυνη Ψυχολόγο. Η συμμετοχική δραστηριοποίηση σε βιωματικά σεμινάρια που εκπονήθηκαν στους εκπαιδευτικούς για τους τρόπους διαχείρισης της συμπεριφοράς των μαθητών, καθώς και η επέμβαση σε μαθητικές κοινότητες μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτέλεσαν δραστηριότητες στις οποίες ήταν υπεύθυνη η ίδια.

Το χρονικό διάστημα μεταξύ του Οκτωβρίου του 2009 και του Μαΐου του 2010 η Στάμου Πηνελόπη εργαζόταν εθελοντικά στην Μονάδα Εφήβων του Ελληνικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας και Ερευνών. Στο πλαίσιο της εργασίας της, παρείχε συμβουλευτική υποστήριξη σε εφήβους και γονείς ενώ συμμετείχε σε ομάδες εποπτείας με σκοπό την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των περιστατικών.

Από το 2009, εργαζόταν σε ιδιωτικά κέντρα Παιδοψυχολόγος-Ειδική Παιδαγωγός ενώ σημαντική αποτέλεσε η συμμετοχή της στην επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Δ’ Αθηνών. Για τέσσερα συναπτά έτη εργάστηκε στον Οργανισμό Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δ. Βριλησσίων ως υπεύθυνη ψυχολόγος στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου ενώ οργάνωσε και επόπτευσε την Σχολή Γονέων που λειτουργούσε σε εβδομαδιαία βάση.

Διατηρεί το Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Ψυχ…Αγωγείν» από το 2013.

Σας περιμένουμε να μας γνωρίσετε!

Νικόλα Ελίνα

Λογοθεραπεύτρια ειδική

Η Νικόλα Ελίνα είναι απόφοιτη του τμήματος Λογοθεραπείας, BSc (Hons) Speech and Language Therapy του University of Plymouth με πάροχο σπουδών το Αττικό Κολλέγιο και έχει αποκτήσει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της, ξεκίνησε να δουλεύει με νήπια τυπικής ανάπτυξης και μη, στα πλαίσια της δημιουργικής απασχόλησης και την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων. Έκτοτε, δεν έχει σταματήσει να εργάζεται με παιδιά, όλων των ηλικιών. Επιπλέον, έχει εργαστεί ως παράλληλη στήριξη στο ΕΝΕΕΓΥΛ Κορωπίου για δύο έτη και έχει συνεργαστεί με τον παιδικό σταθμό Χιονάτη για αξιολόγηση και παρέμβαση σε νήπια. Πιο πρόσφατα, εκπαιδεύτηκε πάνω στην παιδική γιόγκα και συνεργάστηκε με yoga studio όπου διεξήγαγε και μαθήματα σε παιδιά όλων των δυνατοτήτων. Σημαντικό εφόδιο για την εξέλιξή της υπήρξαν οι συνεχείς εκπαιδεύσεις μέσω εποπτειών αλλά και σεμιναρίων. Μερικά από αυτά είναι τα ακόλουθα:

  • · Γλωσσικοί επεξεργαστές Gestalt – SpeLL
  • · Μέθοδος τροποποίησης τραυλισμού- Block Modication
  • · Flower Yoga: Kids Yoga Teacher Training 95h
  • · Μαθαίνοντας την ορθογραφία με χρώματα
  • · Αρθρωτικές και Φωνολογικές διαταραχές
  • · The Greenspan Floortime Approach
  • · Σισμανόγλειο Νοσοκομείο Αττικής: Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων”
  • · Πρόγραμμα επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών -Μαθησιακές δυσκολίες: Αξιολόγηση και Στρατηγικές Παρέμβασης
  • · Διαχείριση χωρισμού – διαζυγίου γονέων
  • · PECS & Transitioning from PECS to SGDs
  • · Γλώσσα και Εγκέφαλος (β’ κύκλος ομιλιών) “Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές”
  • · Speech Voice: Αξιολόγηση και θεραπεία διαταραχών επικοινωνίας και λόγου
  • · Speech Voice: Αξιολόγηση και Θεραπεία Απραξίας

Ζάχαρη Κατερίνα

Ειδική Παιδαγωγός

Το 2016, ολοκλήρωσα τις προπτυχιακές μου σπουδές στο τμήμα Εκπαίδευση και Αγωγή στη Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχει παρακολούθησα το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Εκπαιδευτική Ψυχολογία, το οποίο ολοκλήρωσα με επιτυχία. Έχω εκπαιδευτεί στην μέθοδο μαθησιακής αποκατάστασης Ασημίνα Μαυροειδή και στην στην μέθοδο ABA (Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς). Στην παρούσα φάση, πραγματοποιώ ένα μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα στη ΔΕΠΥ, που διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρία Μελέτης ΔΕΠΥ σε συνεργασία με το Εκπαιδευτικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Πιστεύω στην συνεχή επιστημονική κατάρτιση και στη δια βίου μάθηση και για το λόγο αυτό προσπαθώ να εξελίσσω διαρκώς τις γνώσεις μου. Είμαι κάτοχος Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης στην «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από το ΕΚΠΑ: Διάγνωση, Θεραπευτική και Συμβουλευτική», όπως επίσης και από το Πανεπιστήμια Δυτικής Αττικής με τίτλο «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων». Έχω παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια από το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου με θέματα όπως « Μαθησιακές Δυσκολίες: Μαθαίνοντας την ορθογραφία με χρώματα», « Δυσγραφία: Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης», « Ανάγνωση: Αξιολόγηση και τεχνικές παρέμβασης» και « Προλαβαίνοντας τις δυσκολίες στα Μαθηματικά».

Επί του παρόντος, συνεργάζομαι με Κέντρα Ειδικών Θεραπειών, παρέχοντας συνεδρίες με στόχο την Μαθησιακή Αποκατάσταση παιδιών και εφήβων.

Χατζή Δήμητρα

Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγός

Η Δήμητρα Χατζή είναι απόφοιτη του τμήματος Λογοθεραπείας, BSc (Hons) Speech and Language Therapy του Queen Margaret University σε συνεργασία με το Μητροπολιτικό Κολλέγιο και έχει αποκτήσει την άδεια άσκησης επαγγέλματος. Επιπλέον, έχει ειδικευτεί στις Μαθησιακές Δυσκολίες καθώς έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευσή της στο πρόγραμμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών “Ειδική Αγωγή: Δυσκολίες Μάθησης – Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Παρέμβαση”. Έχει παρακολουθήσει το σεμινάριο “Managing Challenging Behaviour in non-speaking Autistic Children And Adolescents” με ομιλητή τον Dr. Tony Attwood, με κύρια περιοχή ενδιαφέροντος τις διαταραχές αυτιστικού φάσματος.

Η Χατζή Δήμητρα έχει εξειδικευτεί σε πολλούς τομείς της Λογοθεραπείας και της Ειδικής αγωγής. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για το Φάσμα του Αυτισμού, για τον τραυλισμό, για τον τομέα του Στοματοπροσωπικού Ελέγχου- Μυολειτουργικές Ασκήσεις.

Ωστόσο, εκτός από τις εξειδικεύσεις, σημαντικό εφόδιο για την επαγγελματική της πορεία αποτελεί και η εμπειρία της. Στα πλαίσια της πρακτικής έχει παρακολουθήσει παιδιά και ενήλικες. Σε παιδιατρικό πληθυσμό έχει πραγματοποιήσει την πρακτική της στο θέληση για το παιδί Αμαρούσιο Αττικής,  ΠΙΚΠΑ Πεντέλης και σε ενήλικες στην Ιατρική Άσκηση Αγίας Παρασκευής και στο Φιλοκτήτη Κρωπία. Τέλος, έχει εργαστεί ως συνοδός παράλληλης στήριξης σε νηπιαγωγείο.

Χατζημανώλη Αγγελική

Ψυχολόγος-Εξειδίκευση στην Συστημική θεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων

Η Αγγελική Χατζημανώλη είναι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστήμιου του Central Lancashire στην Αγγλία, κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Ψυχολόγου και απόφοιτη του τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου.

Έχει ειδίκευση στον τομέα των εξαρτήσεων παρακολουθώντας το μεταπτυχιακό « Αντιμετώπιση Εξαρτήσεων – Εξαρτησιολογία» της Ιατρικής Σχολής Αθηνών – ΕΚΠΑ και στο παρόν εκπαιδεύεται στη συστημική ψυχοθεραπεία και συμβουλευτική. Έχει επίσης εκπαιδευτεί σε τεχνικές γνωσιακής συμπεριφορικής θεραπείας μέσω σεμιναρίων που έχει παρακολουθήσει. Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή του Ευρωπαϊκού προγράμματος « ΤRACeD» στα πλαίσια της ενημέρωσης για τη διαδικτυακή έμφυλη βία και έχει παρακολουθήσει πλήθος συνεδρίων και επιμορφωτικών σεμιναρίων πάνω στο αντικείμενο της. Εργάζεται ως ψυχολόγος σε Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση, παρέχοντας ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους. 

Τσίμπα Κωνσταντίνα

Λογοθεραπεύτρια

Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1990. Ξεκίνησα τις σπουδές μου στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής  Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και  Έκφρασης και μετά την ολοκλήρωσή τους ξεκίνησα να δουλεύω ως παιδαγωγός στην ιδιωτική προσχολική εκπαίδευση, όπου είχα την ευτυχία να γνωρίσω και να εμπλακώ ουσιαστικά στα αναπτυξιακά στάδια των παιδιών.

  Η συνεχής, όμως, επαφή με παιδιά που έδειχναν να δυσκολεύονται στην επικοινωνία, τον λόγο και την ομιλία τους ήταν αυτή που με ώθησε να αποκτήσω το πτυχίο Λογοθεραπείας από το Πανεπιστήμιο Cantebury  Christ Church της Αγγλίας το 2018. Κατά την διάρκεια της φοίτησης μου έχω εκπαιδευτεί  σε προγράμματα Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (ΑΒΑ) και Εκπαίδευσης Καίριων Δεξιοτήτων (PRT), καθώς και σε παρεμβάσεις όπως MORE, ΣΗΜΑΤΑ, κλπ.

  Επειδή, όμως, η δυσκολία στην επικοινωνία, τον λόγο ή την ομιλία μπορεί να επιφέρει κάποιες φορές και μαθησιακές δυσκολίες αποφάσισα να παρακολουθήσω το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μαθησιακές Δυσκολίες: Αξιολόγηση και Στρατηγικές Παρέμβασης” του Ε.Κ.Π.Α. Με μεγάλη μου χαρά το 2019 έλαβα μέρος στο 2ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας του ΣΕΛΛΕ, με την πτυχιακή μου που είχε ως θέμα “Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας τροποποιημένου συστήματος ΣΕΜΑΕ με χρήση απτών συμβόλων”.

  Πάντα με την ματιά στις ανάγκες του κάθε παιδιού, αλλά και τη δια βίου μάθηση προσπαθώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου. Κάποιες ακόμη πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις που έχω λάβει είναι:

  • Το Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας (ΠΛΑΣΗ), δημιουργήθηκε για να καλύψει τις αξιολογητικές ανάγκες παιδιών Β΄ Δημοτικού έως Β΄ Λυκείου που προσέρχονται με αίτημα τις δυσκολίες στη μαθησιακή επίδοση..
  • Το σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων (PECS). Αποτελεί μία μορφή επαυξητικού και εναλλακτικού τρόπου επικοινωνίας (AAC), που χρησιμοποιεί εικόνες αντί για λέξεις, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να επικοινωνήσουν. 
  • Transitioning from PECS to SGDs : Η αξιολόγηση και μετάβαση από το βιβλίο επικοινωνίας σε  συσκευή παραγωγής ομιλίας
  • Το πρόγραμμα MAKATON είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο επικοινωνιακό – γλωσσικό πρόγραμμα που υποστηρίζει συνολικά τις δεξιότητες επικοινωνίας λόγου και ομιλίας, με ομιλία, νοήματα και σύμβολα, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των χρηστών.
  • Τις  Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories) είναι μια μέθοδος διδασκαλίας κοινωνικών δεξιοτήτων στα άτομα με Αυτισμό. Πρόκειται για εξατομικευμένα κείμενα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε ατόμου και προσφέρουν λεπτομερείς πληροφορίες και επεξηγήσεις για τις καταστάσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητά τους τόσο στο σχολικό πλαίσιο όσο και στη κοινότητα. Οι Κοινωνικές Ιστορίες περιλαμβάνουν οπτικοποιημένο υλικό το οποίο βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου από το άτομο.
  • To O.P.T (oral placement treatment) είναι μια λογοθεραπευτική μέθοδος της Talktools που χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό ακουστικής, οπτικής και απτικής διέγερσης στο στόμα με στόχο την βελτίωση της ομιλίας. Είναι μια μέθοδος που βοηθά άτομα με δυσκολία στη τοποθέτηση και κίνηση των δομών του στόματος. Χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της άρθρωσης, την σωστή τοποθέτηση των αρθρωτών καθώς και την ενδυνάμωση των δομών του προσώπου και στόματος, τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και βελτίωση της άρθρωσης και ομιλίας.
  • Την προσέγγιση Palin Parent – Child Interaction Therapy (PCI) – Θεραπεία Αλληλεπίδρασης Γονέα-Παιδιού. Παράγοντες όπως οργανικοί, περιβαλλοντικοί, γλωσσικοί και ψυχολογικοί ευθύνονται για την εμφάνιση του τραυλισμού στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στα πλαίσια του πολυπαραγοντικού μοντέλου ερμηνεύεται και αναλύεται η δυσκολία του παιδιού και διατυπώνεται πρόταση θεραπείας, έπειτα από συζήτηση με τους γονείς, μέσω “στρατηγικών οικογένειας” και “στρατηγικών αλληλεπίδρασης”, ώστε να μειωθούν οι πιέσεις που δέχεται η ροή της ομιλίας του παιδιού.
  • «Adapted Baby-Led Weaning: Προσαρμοσμένη Προσέγγιση για μωρά με προβλήματα στη σίτιση». Η γνωστή προσέγγιση Baby Led Weaning και πως μπορεί να είναι θεραπευτικά επωφελής για νευροποικίλα μωρά με προκλήσεις στη σίτιση.
  • Επιλεκτικότητα Σίτισης. ART OF GRUMBING: Θεραπεία με ψίχουλα. ­”Η τέχνη των ψίχουλων”. Η χρήση ψίχουλων στην παιδιατρική θεραπεία σίτισης για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν αισθητηριακή ή κινητική αυτοπεποίθηση κατά τη διάρκεια των γευμάτων στα πλαίσια της προσέγγισης στη σίτιση Get Permission.
  • “Παιδική Δυσφαγία. Προβλήματα σίτισης στην παιδική ηλικία και η αντιμετώπισή τους”. Αξιολόγηση προβλημάτων σίτισης και  παρέμβαση με διαφορετικές τεχνικές παρέμβασης.

Παπαδοσπυριδάκη Έφη

Ψυχολόγος MSc Αναπτυξιακή Ψυχολογία - Ειδ. Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια

Η Έφη Παπαδοσπυριδάκη είναι Ψυχολόγος με άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, αριστούχος απόφοιτος του Open University (OU) της Αγγλίας και κάτοχος δευτέρου πτυχίου από τη Φιλοσοφική του Πανεπιστήμιο Πατρών. Στην παρούσα φάση, πραγματοποιεί το μεταπτυχιακό της (MSc) στην Εφαρμοσμένη Αναπτυξιακή Ψυχολογία στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, ενώ παράλληλα εξειδικεύεται στη Συστημική και Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία, στην Eταιρεία Συστημικής Θεραπείας και Παρέμβασης σε Άτομα Οικογένειες και Ευρύτερα Συστήματα (ΕΣΥΘΕΠΑΣ). 

Η ανάγκη της για συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και αυτοβελτίωση την ωθεί στην αδιάλειπτη παρακολούθηση ποικίλων επιμορφωτικών σεμιναρίων και μετεκπαιδεύσεων πάνω σε διάφορους τομείς της Παιδοψυχολογίας αλλά και της Ψυχολογίας γενικότερα όπως το άγχος, η κατάθλιψη, οι κρίσεις πανικού, οι διατροφικές διαταραχές, οι διαταραχές ύπνου, οι μαθησιακές δυσκολίες κ.α.

Έχει πολυετή εμπειρία στην εκπαίδευση αλλά και γενικά στην εργασία με παιδιά και εφήβους τυπικής αλλά και μη τυπικής ανάπτυξης αλλά και στη συμβουλευτική γονέων.

Ακόμη, είναι εθελόντρια ψυχολόγος σε διαδικτυακή πλατφόρμα ψυχολογικής υποστήριξης προσφέροντας εξ ’αποστάσεως εξατομικευμένες υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής σε ανθρώπους όλων των ηλικιών.

Ως επί το πλείστον, η επαγγελματική της πρακτική προσανατολίζεται στην ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και εφήβων με προβλημάτα συμπεριφοράς, συναισθηματικών δυσκολιών αλλά και στη θεραπεία ψυχικών διαταραχών που δυνητικά ασκούν πολλαπλές και ποικιλόμορφες επιδράσεις τόσο στην ανάπτυξη, όσο και στην ψυχοσύνθεση του ατόμου.

Πετρουλάκη Μαρία Ελένη

Εργοθεραπεύτρια

Ονομάζομαι Μαρία Ελένη Πετρουλάκη, και είμαι απόφοιτη της Σχολής Εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Διαθέτω εκτενή κλινική εμπειρία με παιδιά και ενήλικες που αντιμετωπίζουν εγκεφαλική παράλυση, νοητική καθυστέρηση, ΔΕΠΥ, διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, μαθησιακές δυσκολίες και κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. 

Έχω ολοκληρώσει κλινική άσκηση στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» και συμμετέχω στο πρόγραμμα θεραπευτικής ιππασίας του ιππικού ομίλου Βαρυμπόμπης.

Έχω συμμετάσχει στο πρόγραμμα Erasmus+ στην Πολωνία, εστιάζοντας στην υποστήριξη ατόμων με αναπηρίες, καθώς και στην εθελοντικη ημερίδα “Children’s Day Without Borders”. 

Επίσης, έχω εργαστεί σε παιδικές κατασκηνώσεις και εθελοντικές δράσεις, προσφέροντας δημιουργική απασχόληση σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και έχω παρακολουθήσει σεμινάρια ψυχικής υγείας και αποκατάστασης παιδιών και εφήβων.

Στόχος μου είναι να συνεργάζομαι στενά με τις οικογένειες για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, ενισχύοντας την ποιότητα ζωής και την ανεξαρτησία του θεραπευόμενου ατόμου στις καθημερινές δραστηριότητες και κοινωνικές σχέσεις.

Τσαραντάνης Δημήτρης

Εργοθεραπευτής

Ονομάζομαι Δημήτρης Τσαραντάνης και είμαι απόφοιτος  του ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ της ΣΧΟΛΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ του ΤΕΙ – ΑΘΗΝΑΣ.

Στα πλαίσια των σπουδών μου έχω πραγματοποιήσει την κλινική μου άσκηση στο 1ο ειδικό δημοτικό σχολείο Πειραιά και στο εθνικό ίδρυμα  αποκατάστασης αναπήρων (Ε.Ι.Α.Α.). Την πρακτική μου άσκηση την έχω πραγματοποιήσει στο Ψ.Ν.Α. Δαφνί και στην ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου.

Κατά την κλινική και πρακτική μου άσκηση απέκτησα εμπειρία σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση, νοητική υστέρηση, ΔΕΠΥ, δυσπραξία, μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές αυτιστικού φάσματος. Αλλά και σε εφήβους με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, σκλήρυνση κατά πλάκας και διάφορα ορθοπεδικά-νευρολογικά νοσήματα. Στα πλαίσια του εθελοντισμού έχω εργαστεί στο κέντρο παρέμβασης «Το σπίτι του Δημήτρη». Απολαμβάνω την ενασχόληση με τα παιδιά και τις οικογένειές του και επιθυμώ να εξελιχθώ στο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής με σεμινάρια, εξειδικεύσεις και εποπτείες.

Φερεντίνου Ιωάννα

Ψυχολόγος Παιδιών, Εφήβων και Ενηλίκων

Η Φερεντίνου Ιωάννα είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος. Στο πλαίσιο των σπουδών της, έχει ολοκληρώσει την πρακτική της άσκηση στον Ξενώνα Ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης και Αποασυλοποίησης “ΘΕΤΙΣ” της ΕΠΑΨΥ, όπου ασχολήθηκε με ενήλικες με σοβαρές αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες ψυχωσικές ασθένειες. Επίσης, εργάζεται εθελοντικά ως Ψυχολόγος στην Φλόγα, έναν σύλλογο γονέων παιδιών με νεοπλασματικές ασθένειες, όπου παρέχει ψυχολογική υποστήριξη στους γονείς και ασχολείται δημιουργικά με τα παιδιά, με σκοπό την ενίσχυση της ψυχικής τους ανθεκτικότητας και της συναισθηματικής τους κατάστασης.

Έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια επιμόρφωσης πάνω στο αντικείμενο της Παιδοψυχολογίας, μεταξύ άλλων στην διαχείριση συναισθημάτων στα παιδιά, στις δυσκολίες προσαρμογής και επιθετικότητα στα παιδιά, στις αναπτυξιακές διαταραχές, μαθησιακές δυσκολίες, ανάλυση παιδικού ιχνογραφήματος, καθώς και ολοκληρωμένο πρόγραμμα σεμιναρίων Δικαστικής και Εγκληματολογικής Ψυχολογίας του Δικτύου Εξειδικευμένης Εκπαίδευσης στην Ψυχική Υγεία (ΔΔΕΕΨΥ).

Επί του παρόντος, εργάζεται σε Κέντρα Ειδικών Θεραπειών, πραγματοποιώντας συνεδρίες σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες, στα πλαίσια της ατομικής θεραπείας, καθώς και συμβουλευτικής γονέων. Τα επαγγελματικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην εξομάλυνση δυσκολιών παιδιών με εσωτερικευμένα προβλήματα, στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή και συναισθηματική αγωγή, και στην συμβουλευτική και ψυχοεκπαίδευση γονέων, με σκοπό την κατανόηση των αναγκών της οικογένειας και του παιδιού.

Εύα Αποστολοπούλου

Ψυχολόγος - εκπ. Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια παιδιών, εφήβων & ενηλίκων

Η Εύα Αποστολοπούλου είναι Ψυχολόγος με κλινική άδεια ασκήσης επαγγέλματος, απόφοιτη του Παντείου Πανεπιστημίου. Στο πλαίσιο της πρακτικής της άσκησης εργάστηκε στη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Βύρωνα, όπου εκπαιδεύτηκε στη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων και στην αξιολόγηση δυσκολιών παιδιών προσχολικής ηλικίας. Εκεί, ανέλαβε τον συντονισμό παιδικών εργαστηρίων και ψυχοεκπαιδευτικών ομιλιών προς τους γονείς, ως μέρος της θεραπευτικής παρέμβασης που ανέπτυξε στη διπλωματική της εργασία.

Με περισσότερα από έξι χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας σε μεγάλους οργανισμούς και startups σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε ρόλους που αφορούσαν το Human Resources και το Account Management, η Εύα έχει βαθιά κατανόηση των ανθρώπινων δυναμικών και της διαχείρισης σχέσεων σε πολυσύνθετα επαγγελματικά περιβάλλοντα. Έχει δουλέψει σε μεγάλα projects, με στόχο την αλλαγή εταιρικής κουλτούρας, εμπειρίες που τη βοήθησαν να δει καθαρά ότι η συμπεριφορά δεν μπορεί να εξεταστεί αποκομμένα από το πλαίσιο μέσα στο οποίο ζούμε, δουλεύουμε, μαθαίνουμε… Η έκθεσή της σε διαφορετικές κουλτούρες και οργανωτικά μοντέλα έχει ενισχύσει τη συστημική της οπτική, ώστε να αναγνωρίζει πώς η δομή, οι ρόλοι και τα επικοινωνιακά μοτίβα επηρεάζουν την ατομική και ομαδική συμπεριφορά.

Η επαγγελματική της εξειδίκευση συνεχίζεται μέσω του 4ετούς Προγράμματος Συστημικής Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής στο Εργαστήριο «Ροδάκινο» το οποίο είναι αναγνωρισμένο από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Οικογενειακών Θεραπευτών (E.F.T.A.). Ακόμα, κατέχει πιστοποιητικά επιμόρφωσης στις «Εφαρμογές Συμβουλευτικής σε παιδιά & εφήβους» και στην «Τέχνη ως Θεραπευτικό Εργαλείο», ενώ συνεχίζει να εκπαιδεύεται πάνω στο αντικείμενό της μέσα από επιστημονικά προγράμματα που εμπλουτίζουν τις γνώσεις της.

Αυτή την περίοδο πραγματοποιεί συνεδρίες με παιδιά, εφήβους, ενήλικες και οικογένειες σε κέντρα ειδικών θεραπειών. Ταυτόχρονα, εργάζεται ως ψυχολόγος σε διαδικτυακή πλατφόρμα ψυχολογικής υποστήριξης προσφέροντας εξ’ αποστάσεως υπηρεσίες συμβουλευτικής σε ανθρώπους όλων των ηλικιών, ενώ συμμετέχει εθελοντικά σε γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης.

Το επαγγελματικό της όραμα είναι να ενσωματώνει την επιστημονική της κατάρτιση με την πρακτική εμπειρία της. Στόχος της είναι να δημιουργεί χώρους όπου τόσο τα παιδιά, όσο και οι γονείς, μπορούν να ακουστούν, να ενδυναμωθούν και να συνδιαμορφώσουν νέους, πιο υγιείς τρόπους σύνδεσης και επικοινωνίας.

Σαλεμή Μαρίνα

Ψυχολόγος παιδιών, εφήβων & Ενηλίκων

Η Μαρίνα Σαλεμή είναι ψυχολόγος, κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και απόφοιτος του Open University (OU) της Αγγλίας. Επιπλέον κατέχει πιστοποιητικό επιμόρφωσης στην Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία από την Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών (ΕΓΣΣ). Διαθέτει εμπειρία σε δομές ψυχικής υγείας, δουλεύοντας με ένα ευρύ φάσμα ηλικιών — από παιδιά και εφήβους έως ενήλικες και άτομα τρίτης ηλικίας.

Ξεκίνησε την κλινική της πρακτική σε Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων, όπου παρείχε συμβουλευτική υποστήριξη σε ασθενείς με άνοια και νόσο Alzheimer. Παράλληλα, πραγματοποίησε νευροψυχολογικές αξιολογήσεις, όπως το MMSE. Στην συνέχεια, ολοκλήρωσε την δεύτερη κλινική της πρακτική στην Ψυχιατρική Κλινική 414 (ΣΝΕΝ), όπου ήρθε σε επαφή με ασθενείς που παρουσίαζαν διάφορες ψυχικές διαταραχές, όπως διαταραχές διάθεσης, αγχώδεις και ψυχωτικές διαταραχές. Η ενεργός παρουσία της στο θεραπευτικό πλαίσιο, δίπλα σε ψυχιάτρους και ψυχολόγους, της έδωσε πολύτιμη εμπειρία στη διαγνωστική και θεραπευτική διαδικασία.

Αυτήν την περίοδο εργάζεται ως συνοδός παράλληλης στήριξης, υποστηρίζοντας παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον, με στόχο την ομαλή τους ένταξη και την ενίσχυση της αυτονομίας τους. Παράλληλα, προσφέρει ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά και εφήβους σε κέντρα ειδικών θεραπειών.

Μήτση Κωνσταντίνα

Εργοθεραπεύτρια

Με λένε Μήτση Κων/να. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Εργοθεραπεία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ). Είμαι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (MSc) από την Ιατρική Σχολή Αθηνών πάνω στην «Αποκατάσταση Βλαβών Νωτιαίου Μυελού. Διαχείρηση του Πόνου Σπονδυλικής Προέλευσης» με Άριστα. Πραγματοποίησα την κλινική και πρακτική μου άσκηση στην ψυχιατρική και νευρολογική κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου και στο ΓΝΑ ΚΑΤ. Έχω εργαστεί σε ιδιωτικές ψυχιατρικές δομές και τα τελευταία έτη εργάζομαι πάνω στον  παιδιατρικό πληθυσμό. Τέλος, ολοκλήρωσα την εκπαίδευση μου πάνω στην «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων» και διδάσκω σε Τμήματα Εργοθεραπείας ιδιωτικών ΙΕΚ.

Γιαννιά Σωτηρία

Λογοθεραπεύτρια

Η Γιαννιά Σωτηρία  είναι απόφοιτος του Τμήματος Λογοθεραπείας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα και μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων-Λογοθεραπευτών Ελλάδος (ΣΕΛΛΕ). Από το 2018 εργάζεται ως λογοθεραπεύτρια και επιστημονική συνεργάτης σε κέντρα ειδικών θεραπειών .Παράλληλα, έχει εργαστεί ως συνοδός παράλληλης στήριξης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές . Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και έχει εκπαιδευτεί σε πλήθος μεθόδων παρέμβασης σχετικά με το παιχνίδι, την επικοινωνία, τη μυολειτουργική θεραπεία, της φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές, τον τραυλισμό και την πραγματολογία. Έχει εκπαιδευτεί και εφαρμόζει διάφορες  μεθόδους ώστε να καταφέρει να υποστηρίξει τις ανάγκες κάθε παιδιού συμβάλλοντας στην ολιστική και εξατομικευμένη υποστήριξή του. όπως PECS , TEACH, ABA, FLOORTIME , LOGOMETRO, SIMATA. Έχει συμμετάσχει στο  2 ο επιστημονικό συνέδριο του ΣΕΛΛΕ , παρουσιάζοντας την πτυχιακή της εργασία με θέμα «πραγματολογικές ικανότητες σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες». Εργάζεται με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, αλλά και με εφήβους που παρουσιάζουν διαταραχές στην επικοινωνία, τη σίτιση, την ομιλία (φωνολογικές και αρθρωτικές διαταραχές, δυσπραξία, τραυλισμό) και τον λόγο (έκφραση, πραγματολογία). Επίσης έχει καταρτιστεί και ασχολείται στην κλινική της πρακτική με παιδιά και εφήβους με αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός, ΔΕΠ-Υ, σύνδρομα). Διαθέτοντας έντονο κίνητρο, δημιουργικότητα, αγάπη και αφοσίωση στοχεύει στην συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει.

Κύλιση στην κορυφή