Επανάληψη νηπιαγωγείου. Πότε συστήνεται; Ποια τα οφέλη;


Τα τελευταία χρόνια μια αρκετά συχνή σύσταση, είναι η επανάληψη νηπιαγωγείου. Προτείνεται κυρίως σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, σχολική ανωριμότητα και ορισμένες φορές σε παιδιά τα οποία είναι γεννημένα τους τελευταίους μήνες του έτους.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων << η επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα ακόμα έτος, μπορεί να γίνει με την συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, όταν βεβαιώνεται με γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σχετική βεβαίωση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης ή του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγού ότι ο μαθητής παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α’ τάξη του δημοτικού σχολείου.>> (σύμφωνα με τις παρ.7 και 8, του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν.4559-ΦΕΚ142/Α/3-8-2018, άρθρο 23.)

Αυτό που φέρνει πιο συχνά τους γονείς σε δίλλημα είναι το αν θα πρέπει το παιδί τους να πάει σχολείο σύμφωνα με την χρονολογική του ηλικία ή να χάσει μια χρονιά κάνοντας επανάληψη. Ουσιαστικά όμως δεν τίθεται θέμα περί χάσιμο χρόνου καθώς η επαναφοίτηση δίνει το χρόνο στο παιδί να εξελίξει τις δεξιότητες, που του είναι απαραίτητες για το Δημοτικό.

Σε αντίθετη περίπτωση το παιδί θα συναντήσει δυσκολίες, οι οποίες ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά όλη τη μετέπειτα σχολική του πορεία.

Οι δυσκολίες που πιθανόν να συναντήσει ένα παιδί που δεν είναι έτοιμο για την Α’ Δημοτικού είναι οι εξής:

  • Να μην μπορεί να παρακολουθήσει τον δάσκαλο και να συγκεντρωθεί στην τάξη.
  • Να μην μπορεί να συγκρατήσει πληροφορίες και να τις μεταφέρει σε τρίτους.
  • Να έχει δυσκολία στο να ακολουθήσει εντολές.
  • Να μην δύναται να επεξεργαστεί τις ασκήσεις του σχολείου.
  • Να έχει δυσκολία να οργανωθεί στο σχολείο και κατ’ επέκταση στην προετοιμασία των μαθημάτων στο σπίτι.

Όσον αφορά τα παιδιά που έχουν γεννηθεί τους τελευταίους μήνες του έτους, σύμφωνα με μελέτες πάνω στη σχολική ετοιμότητα, διαπιστώνεται πως μεγάλο ποσοστό συνήθως δεν είναι αναπτυξιακά έτοιμο και υπολείπεται σε σχέση με τους συμμαθητές τους.

Παρόλο που η πλειοψηφία των γονέων αναγνωρίζουν τις αδυναμίες που παρουσιάζει το παιδί τους, δεν είναι ιδιαίτερα θετικοί στην ιδέα της επαναφοίτησης. Αν όμως λάβουμε υπόψιν τις επιστημονικές μελέτες που έχουν διεξαχθεί, τα οφέλη είναι πολλά περισσότερα και ο επιπλέον χρόνος έχει θετική επίδραση στο παιδί.

Υπάρχουν επίσης και σταθμισμένα τεστ στα ελληνικά τα οποία εξετάζουν αν το παιδί έχει αναπτύξει τις κατάλληλες δεξιότητες για να φοιτήσει στην Α’ Δημοτικού.

Σε μια τέτοια απόφαση τέλος, τον κύριο λόγο έχουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του παιδιού. Παρόλα αυτά θα πρέπει εκτός από τις εκάστοτε δεξιότητες του παιδιού, να λαμβάνεται υπόψιν και η ψυχολογία του καθώς είναι ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας για την εξέλιξή του. Είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε πως το κάθε παιδί είναι μοναδικό και έχει το δικό του ρυθμό εξέλιξης.

Λογοθεραπεύτρια Ψυχαγωγείν

ΜΑΥΡΟΘΑΛΑΣΣΙΤΗ ΛΕΝΑ

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Σας άρεσε το άρθρο μας; Αφήστε το σχόλιο σας παρακάτω και η ομάδα μας θα σας απαντήσει το συντομότερο δυνατό.

Θέλετε να λαμβάνετε τα νέα άρθρα που συντάσσει η επιστημονική μας ομάδα; Γραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο – newsletter. 

Η ομάδα του «Ψυχ…Αγωγείν», (οι ψυχολόγοι, η λογοθεραπεύτρια, η εργοθεραπεύτρια και η ειδική παιδαγωγός) είναι διαθέσιμοι στο να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες σας παρέχοντας το πρώτο ραντεβού ΔΩΡΕΑΝ και να συζητήσουμε τυχόν απορίες σας. Για περαιτέρω διευκρινήσεις, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το κέντρο στα τηλέφωνα επικοινωνίας ή να μας επισκεφτείτε στο χώρο μας στη Λ.Ηλιουπόλεως & Ίμβρου 27 (πλησίον Άγιος Ιωάννης).

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *