ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ


Ποιες είναι οι συχνές παρατηρήσεις των γονιών; Ακόμα και αν διαβάσουμε πολλές φορές ένα μάθημα, το ξεχνάει μέχρι να πάει στο σχολείο Ξεχνάει συνέχεια τα πράγματά του Τι είναι η μνήμη; Η μνήμη είναι η ικανότητα η οποία δίνει στο παιδί την δυνατότητα μάθησης. Ως μνήμη ορίζεται η ικανότητα του ατόμου να επεξεργάζεται και να ανακαλεί πληροφορίες στις οποίες έχει εκτεθεί κάποια στιγμή (Swanson, Cooney & McNamara, 2004). Η μνήμη και η προσοχή/συγκέντρωση είναι από  τις απαραίτητες γνωστικές λειτουργίες που απαιτούνται για την ομαλή σχολική επίδοση ενός μαθητή. Όταν υπάρχουν μνημονικές δυσκολίες μπορούν να εμφανιστούν μαθησιακές δυσκολίες οι οποίες επηρεάζονται άμεσα από […]

Δυσκολίες μνήμης στα παιδιά


2
« .. Πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ, χθες, σήμερα, αύριο, τώρα, πριν, μετά .. » Λέξεις αναφερόμενες στο χρόνο, που είναι δύσκολο να χειριστούν τα παιδιά και που γονείς εκφράζουν συχνά την αδυναμία των παιδιών τους να τις χρησιμοποιήσουν σωστά στο λόγο τους. Που οφείλεται όμως η δυσκολία αυτή; Πότε μπορεί ένα παιδί να προσανατολίζεται χρονικά και να καταφέρει να χειρίζεται επιτυχώς τέτοιου είδους λέξεις όταν αναφέρεται σε συμβάντα; Μπορώ να το βοηθήσω να «ξεκαθαρίσει» τις λέξεις αυτές μεταξύ τους; Πριν όμως απαντήσουμε στα ερωτήματα αυτά, θα ήταν χρήσιμο να διευκρινίσουμε ότι  χρονικός προσανατολισμός είναι η ικανότητα του ανθρώπου να μπορεί […]

ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ: ΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ...



Καθημερινά αναρωτιόμαστε αν το παιδί μας είναι αδέξιο. Τι ονομάζουμε, όμως, αδεξιότητα; Μήπως χρειάζεται εργοθεραπευτική παρέμβαση; Τελικά έχει δυσπραξία; Και πώς θα το διαχωρίσω; Πριν απαντήσουμε σ’ αυτά τα ερωτήματα, πάμε να δούμε βασικές έννοιες που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα το θέμα. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ (Adaptive Response): Μία κατάλληλη δράση στην οποία ένα άτομο ανταποκρίνεται επιτυχώς σε μία περιβαλλοντική απαίτηση» Είναι ασυνείδητη ή διαδικαστική (αυτοματοποιημένη δράση) ΠΡΑΞΗ (praxis): Η ικανότητα του εγκεφάλου να σχεδιάζει, οργανώνει και εκτελεί μία σειρά μη οικείων δραστηριοτήτων Είναι συνειδητή και απαιτεί εγκεφαλική επεξεργασία (S. Rolley, E. Blanche, 2001) Η πράξη αποτελείται από 3 επιμέρους […]

Έχει το παιδί μου δυσπραξία ή είναι απλά αδέξιο;


Πολλοί γονείς μέσα στις τόσες ανησυχίες και προβληματισμούς που τους απασχολούν για τα παιδιά τους, εστιάζουν πολύ και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών τους, την επαφή τους δηλαδή με συνομηλίκους και γενικότερα με παιδιά και την κατάλληλη αλληλεπίδραση τους σε μια τέτοιου είδους σχέση. Η πραγματικότητα είναι πως η κοινωνικοποίηση ενός παιδιού αποτελεί μείζων θέμα για τη συναισθηματική και ψυχολογική του ανάπτυξη, την εξέλιξη και την πρόοδο του σε όλους τους τομείς της ζωής του. Μερικοί τρόποι για να ενισχύσετε το παιδί προς αυτή την κατεύθυνση είναι οι εξής: 1.ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ! Είναι πολύ σημαντικό μέσα από την επαφή […]

Το παιδί μου δεν παίζει με τα άλλα παιδιά, τι ...



ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ; Το παραμύθι είναι μια φανταστική λαϊκή διήγηση, ευχάριστη και ελκυστική, ιδιαίτερα στα παιδιά. Δεν αναφέρεται ποτέ σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, αλλά μεταφέρει αόριστα τον ακροατή στο παρελθόν με την τυπική εισαγωγή: «Μια φορά κι έναν καιρό…». Τα παραμύθια αναφέρονται σ’ έναν κόσμο εξωπραγματικό και το περιεχόμενό τους είναι φανταστικό. Τ’ άψυχα ζωντανεύουν, πολλά ζώα παίρνουν ανθρώπινη μορφή και άλλα έχουν μαγικές ιδιότητες. ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Αυτό θα δίναμε οι περισσότεροι, σαν απάντηση, στην ερώτηση  τι είναι το παραμύθι. Το παραμύθι όμως, μπορεί να είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Ας δούμε επιγραμματικά κάποια οφέλη: Στη συναισθηματική […]

ΠΩΣ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ...


Οι περισσότεροι γονείς έχουν αναλάβει να βοηθούν τα παιδιά τους στο διάβασμα, από την Α Δημοτικού έως και τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, ειδικά μετά τις νέες απαιτήσεις που έφερε η περίοδος της πανδημίας και η τηλεκπαίδευση. Η πλειοψηφία των γονέων τα καταφέρνει καλά μέχρι τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Οι προβληματισμοί τους ξεκινούν όταν οι απαιτήσεις μεγαλώνουν και τα μαθήματα δυσκολεύουν. Ενα κεφάλαιο από μόνο του αποτελεί η διδακτική και η  εκμάθηση  του μαθήματος της ιστορίας, αφού όπως αποδεικνεται γονείς και παιδιά δυσανασχετούν και κουράζονται,  είτε πρόκειται για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, είτε όχι. Γιατί το παιδί μου αρνείται […]

Πως μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου στο διάβασμα της ...



Η ΔΕΠ-Υ, ή Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα, αφορά μία νευροαναπτυξιακή διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από την αδυναμία αυτοελέγχου και αναστολής λειτουργιών του ατόμου που οδηγούν σε συμπεριφορές παρορμητικές, υπερκινητικότητας ή-και απροσεξίας. Αυτά τα τρία συμπτώματα καθορίζονται από το DSM-Vως τα βασικότερα στην συγκεκριμένη διαταραχή. Πρέπει, ωστόσο, να επισημάνουμε, ότι ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ δεν θα εμφανίσει απαραίτητα όλες τις συμπεριφορές που αναφέρονται παρακάτω. Η εικόνα του εξαρτάται από τα διαγνωστικά κριτήρια, τα οποία πληροί και τον τύπο της ΔΕΠ-Υ, που ορίζει η διάγνωση του. ΑΠΡΟΣΕΞΙΑ   Ως απροσεξία ορίζουμε την αδυναμία του παιδιού να διατηρήσει την προσοχή του σε […]

ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΠ-Υ;


Η οικογένεια παίζει πρωταρχικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού.  Η ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων, βοηθάει ένα παιδί να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και τους άλλους, να αναγνωρίζει και να συμφιλιώνεται με τα συναισθήματά του. Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού είναι πολύ σημαντική για τη μετέπειτα εξέλιξη της ζωής του, καθώς θέτει τα θεμέλια για τη ψυχική του υγεία και τις σχέσεις του με τους άλλους. Το άρθρο αυτό θα εστιάσει στο πως η σχέση του πατέρα και του παιδιού συμβάλλει στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Τι δείχνουν οι έρευνες σχετικά με τους ρόλους […]

Η συμβολή του πατέρα στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού



1
Τα τελευταία χρόνια μια αρκετά συχνή σύσταση, είναι η επανάληψη νηπιαγωγείου. Προτείνεται κυρίως σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, σχολική ανωριμότητα και ορισμένες φορές σε παιδιά τα οποία είναι γεννημένα τους τελευταίους μήνες του έτους. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων << η επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα ακόμα έτος, μπορεί να γίνει με την συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων, όταν βεβαιώνεται με γνωμάτευση Κ.Ε.Σ.Υ ή δημόσιου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σχετική βεβαίωση του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης ή του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου νηπιαγωγού ότι ο μαθητής παρουσιάζει σοβαρές δυσκολίες για να παρακολουθήσει την Α’ τάξη […]

Επανάληψη νηπιαγωγείου. Πότε συστήνεται; Ποια τα οφέλη;


2
Ο ερχομός ενός μωρού γεμίζει με χαρά τόσο τους γονείς όσο και τον οικογενειακό και κοινωνικό περίγυρό. Κατά την ανάπτυξή του,οι γονείς, πολλές φορές μπαίνουν στην διαδικάσία να συγκρίνουν το παιδί τους με το αδελφάκι του ή με κάποιο άλλο παιδάκι του περίγυρού τους αγωνιόντας για την ομαλή ανάπτυξή του. Η σύγκριση όμως αυτή πολλές φορές οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα καθώς το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό. Είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της ανάπτυξης τα οποία είναι ότι η ανάπτυξη ενός παιδιού μπορεί να προβλεφθεί καθώς έχει μια διαδοχή και είναι αθροιστική, ακολουθεί δρόμο από το γενικό στο […]

Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ...



1
Η κρίση θεσμών κι αξιών που διέπουν τη σύγχρονη κοινωνία, οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί ζωής, οι ψυχοπιεστικές παράμετροι (π.χ. έλευση πανδημίας), επιβάλλουν τη διαρκή αναπροσαρμογή στη μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα. Σε αυτήν τη σύνθετη πραγματικότητα, η οικογένεια διανύει μια μεταβατική φάση και έτσι είναι ιδιαίτερα συχνή πια η τελική κατάληξη ενός γάμου στο διαζύγιο. Οι γονείς που αποφασίζουν να χωρίσουν, εκτός από τις δικές τους συναισθηματικές δυσκολίες έχουν να αντιμετωπίσουν και μία ακόμη δυσκολία: Πώς θα το πούμε στα παιδιά; Πολλές φορές οι γονείς επιλέγουν να κρύψουν από τα παιδιά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο γάμο τους και την απόφασή τους να […]

Όχι πια ζευγάρι – ΠΑΝΤΟΤΕ γονείς


Η αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία της λοίμωξης COVID– 19 (CoronaVirusDisease 2019) συνιστά μια πρόκληση για τη σχολική καθημερινότητα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να μεταβάλουν τους τρόπους με τους οποίους διδάσκουν και διδάσκονται, ούτως ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να καταστεί και πάλι εφικτή και αποτελεσματική. Η πανδημία COVID– 19 έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την αίσθηση ασφάλειας των μαθητών (Liu&Doan,2020), ιδίως των μικρότερων ηλικιακά, οι οποίοι έχουν αυξημένες συναισθηματικές ανάγκες και μεγαλύτερη δυσκολία στην κατανόηση και έκφραση επώδυνων συναισθημάτων. Η συγκεκριμένη συνθήκη μπορεί να οδηγήσει σε εκδήλωση μετατραυματικού στρες και άλλων προβλημάτων ( Fegert, Vitiello&Clemens, 2020` Liu&Doan,2020). Τι ορίζεται ως […]

Πρακτικές Συμβουλές για τη Σχολική Χρονιά Στην Περίοδο της Πανδημίας



Μία από τις πιο αγαπημένες ασχολίες των παιδιών στην προσχολική και σχολική ηλικία είναι η ζωγραφική. Συχνά πυκνά, εκείνα περνούν τον χρόνο τους ζωγραφίζοντας πληθώρα σχεδίων, αφηρημένα και μη, πολύχρωμα ή μονόχρωμα, ρεαλιστικά και φανταστικά, απλά και πολύπλοκα. Πότε η “ζωγραφιά” αποτελεί εργαλείο διερεύνησης; Η ζωγραφική όμως, μπορεί να αποτελέσει και ένα διαγνωστικό κριτήριο – όχι απόλυτο – τόσο για την αναπτυξιακή πορεία του παιδιού, όσο και για την συναισθηματική και νοητική του κατάσταση. Το παιδικό ιχνογράφημα λοιπόν, είναι μία αξιολογητική διαδικασία. Μπορεί να δώσει ευρήματα για την γνωστική και ψυχική θέση του παιδιού, καθώς επίσης και να καταδείξει σημεία […]

«ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ (ζωγραφιά)» Τι είναι; Πώς αξιολογείται; Μας δίνει στοιχεία ...


Ένα από τα βασικότερα θέματα που φέρουν οι  γονείς  που επισκέπτονται το γραφείο ενός ψυχολόγου στο πλαίσιο της συμβουλευτικής αφορά σε εκείνα τα παιδιά που ονομάζουν οι ίδιοι “χειριστικά”. Χειριστικά παιδιά είναι αυτά που σύμφωνα με τις αφηγήσεις των γονέων τους χρησιμοποιούν διάφορα “τεχνάσματα”(κλάμα, ξεσπάσματα θυμού, απόκρυψη της αλήθειας, προσποίηση, άρνηση τροφής κτλ)προκειμένου να πετύχουν αυτό που επιθυμούν ή να αποφύγουν κάτι που τα δυσαρεστεί ή τα δυσκολεύει.  Πολλές φορές οι γονείς καταφεύγουν στο γραφείο ενός ειδικού έχοντας συγκεκριμένες ερμηνείες στο μυαλό τους για αυτές τις συμπεριφορές π.χ ότι το παιδί τους τούς χρησιμοποιεί, δεν τους σέβεται, τους τιμωρεί, “τα […]

Χειριστικά παιδιά: Μια ταμπέλα εμπόδιο στην επικοινωνία και τη σχέση ...



Πολλοί γονείς στην προσπάθεια τους να προστατεύσουν τα παιδιά τους δημιουργούν έναν δίχτυ γύρω τους, το οποίο τους στερεί την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους. Για την ομαλή ψυχολογική ανάπτυξη των παιδιών το τρίπτυχο της επιτυχίας είναι: Ανεξαρτησία – Αυτοεξυπηρέτηση Σαφή όρια Σεβασμός. Γιατί είναι σημαντικό να είναι τα παιδιά ανεξάρτητα και αυτόνομα; Τα παιδιά έχουν την ανάγκη να εξερευνήσουν μόνα τους το περιβάλλον, έτσι ώστε να δομήσουν τη δικιά τους αντίληψη για τα πράγματα. Με τον τρόπο αυτό,αρχίζουν και αισθάνονται ασφάλεια στις σχέσεις τους.Το αίσθημα επάρκειας που νιώθουν, τα κάνει να έχουν θετική εικόνα για τον εαυτό τους. Όλα […]

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!


Το παιδί με νοητική υστέρηση παρουσιάζει νοητικό δυναμικό χαμηλότερο από το μέσο όρο των παιδιών της ίδιας χρονολογικής ηλικίας. Ποιες είναι οι δυσκολίες των ατόμων με Νοητική Υστέρηση; Τα άτομα με νοητική υστέρηση έχουν δυσκολία να προσαρμοστούν στο κοινωνικό περιβάλλον και συνήθως χρειάζονται επίβλεψη και βοήθεια (Χρηστάκης, 2006). Τα άτομα με ελαφριά και μέση νοητική υστέρηση μαθαίνουν με πιο αργό ρυθμό. Προσλαμβάνουν ευκολότερα συγκεκριμένες έννοιες και παρουσιάζουν δυσκολία στις αφηρημένες έννοιες, στην αντίληψη, στη μνήμη και δυσκολία στο να γενικεύσουν, να συνδυάσουν και να μεταφέρουν γνώσεις. Η εκπαίδευση αυτών των ατόμων επικεντρώνεται σε δεξιότητες καθημερινής ζωής, έτσι ώστε τα άτομα […]

Νοητική Υστέρηση: Τι είναι και ποια τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα;



Οι υπηρεσίες αυτές απευθύνονται σε όσους συνανθρώπους μας έχουν ανάγκη από ψυχολογική υποστήριξη (ατομική ψυχοθεραπεία) ή συμβουλευτική γονέων, αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στο κόστος των συνεδριών.Το κόστος είναι μειωμένο κατά 30% από τις κανονικές μας τιμές.Οι υπηρεσίες που προσφέρονται αφορούν τη πρωινή ζώνη 9.00-13.00 κατόπιν προγραμματισμένων ραντεβού. Η συγκεκριμένη προσφορά ισχύει για συνεδρίες που θα πραγματοποιηθούν μέχρι και τον Ιούνιο του 2020. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 2112143682 & 2111824946 ή επισκεφτείτε μας στην διεύθυνση Ίμβρου 27, Δάφνη (πλησίον μετρό Άγιου Ιωάννη).

ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΧΑΜΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ




11
Τι είναι η παράλληλη στήριξη-ορισμός Με τον όρο παράλληλη στήριξη κατονομάζουμε τα άτομα τα οποία συνοδεύουν μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  στο πλαίσιο του τυπικού γενικού σχολείου. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται ως ενισχυτικός και ενταξιακός θεσμός στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι ως φύλαξη του παιδιού. Τα άτομα που προσφέρονται για τη θέση της παράλληλης στήριξης πρέπει να έχουν άμεση σχέση με τις ειδικές εκπαιδευτικές και καθημερινές ανάγκες της εκάστοτε  περίπτωσης μαθητή και να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να υποστηρίξουν ολοκληρωμένα τον μαθητή στο σχολικό πλαίσιο. (Παραδείγματα ειδικοτήτων είναι ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτες, εργοθεραπευτες, ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί κ.α) Σε ποιους απευθύνεται […]

Παράλληλη στήριξη: Τι είναι; Την χρειάζεται το παιδί μου;


1
Το συναίσθημα αποτελεί μια έντονη ψυχική εμπειρία. Είναι οτιδήποτε νιώθει ένα άτομο, όταν αξιολογεί ένα γεγονός με συγκεκριμένο τρόπο και επιφέρει αλλαγές τόσο σε σωματικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο συμπεριφοράς. Τα συναισθήματα είναι χρήσιμα και σημαντικά για την ανάπτυξη και επιβίωση μας, καθώς μας παρέχουν πληροφορίες για τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας. Μας φέρνουν σε επαφή με τις ανάγκες και επιθυμίες μας και μας κινητοποιούν να δράσουμε με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Αποτελούν δομικά στοιχεία της ταυτότητας μας και μας συνοδεύουν σε όλες τις περιστάσεις της ζωής μας. Κάθε αλληλεπίδραση και κάθε εμπειρία ασκούν επίδραση στον ψυχισμό […]

Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να ...



2
Τι είναι η αισθητηριακή δίαιτα;             Η Αισθητηριακή Δίαιτα (SensoryDiet) αρχικά χρησιμοποιηθήκε για να περιγράψει την θεραπεία της αισθητηριακής αμυντικότητας και η πρώτη που την εισήγαγε ήταν η Patricia Wilbarger. Με το πέρασμα των χρόνων ο όρος διευρήνθηκε και πλέον αναφέρεται στη στρατηγική χρήση αισθητηριακών δραστηριοτήτων που χρειάζεται ένα άτομο για να παραμείνει προσεκτικό & να είναι σε θέση να οργανώνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο όρος «δίαιτα» χρησιμοποιήθηκε για να τονίσει ότι ο οργανισμός μας χρειάζεται ελάχιστες ποσότητες αισθητηριακών πληροφοριών για να αναπτυχθεί, όπως χρειάζεται το φαγητό και το ποτό. Η αισθητηριακή δίαιτα είναι σχεδιασμένη για να βοηθήσει […]

ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΔΙΑΙΤΑ: Πώς μπορεί να βοηθήσει ένα παιδί;


Ήρθε λοιπόν η ώρα να αναφερθώ σε μια τάση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια.  Και αυτή δεν είναι άλλη από την «σύγκριση» των μαμάδων μεταξύ τους. Ανοίγω τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακούω τις φίλες μαμάδες, βλέπω τις οικογένειες που έρχονται στο γραφείο μου και πίσω από τον ερχομό ενός παιδιού σε μια οικογένεια,  αντί να κρύβονται συναισθήματα χαράς και ευτυχίας,  κρύβονται συναισθήματα απογοήτευσης,  εσωτερικής ενοχής και θλίψης.  Και τι σημαίνει αυτό;  Παρακάτω παραθέτω μια λίστα που έρχονται σαν συννεφάκια στο μυαλό κάθε μαμάς για το αν κάνει το «σωστό». 1.«Θηλασμός και μη» Ο θηλασμός σίγουρα αποτελεί ένα από τα πιο […]

ΜΑΜΑΔΟΜΕΤΡΑ…. Η ΝΈΑ ΜΌΔΑ!



2
Δεν είναι λίγες οι φορές που γονείς και δάσκαλοι έρχονται αντιμέτωποι με μαθητές στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, οι οποίοι δείχνουν να δυσκολεύονται αισθητά στη γραφή.  Τι είναι η γραφή; Η γραφή είναι μία αναπτυξιακή δεξιότητα κατά την οποία τα παιδιά καλούνται να καταγράψουν και να αναπτύξουν τις προσωπικές τους σκέψεις στο χαρτί. Πώς θα αναγνωρίσω την δυσγραφία; Ποια τα σημάδια; Η δυσγραφία είναι μία μαθησιακή  δυσκολία και έγκειται κυρίως στη δυσκολία να σχεδιαστούν σύμβολα και γράμματα στο γραπτό λόγο και χαρακτηρίζεται από “ ελλειμματική” επεξεργασία στη μετατροπή των ακουστικών και οπτικών ερεθισμάτων, σε κινητική συμπεριφορά, δυσκολία να παραχθεί αναγνώσιμη  […]

ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ: Πως μπορούμε να την αναγνωρίσουμε, ποια είναι τα συμπτώματα ...


Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου πραγματοποιείται ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ με θέμα: “ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ” Από την θεωρία στην πράξη Παρακάτω παρατίθενται πληροφορίες σχετικά με την διεξαγωγή του σεμιναρίου: Τόπος & τηλέφωνα επικοινωνίας: Ίμβρου 27 & Λ.Ηλιουπόλεως, Δάφνη (πλησίον μετρό Άγιου Ιωάννη), 2112143682 & 2111824946 Ώρες σεμιναρίου: 09.00 π.μ. – 17.00 μ.μ. Κόστος σεμιναρίου: 90 ευρώ για επαγγελματίες, 70 ευρώ για φοιτητές & ανέργους (απαιτείται προπληρωμή ως 10/11 για την έγκυρη συμμετοχή σας) Παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής & έντυπο υλικό του σεμιναρίου Το πρόγραμμα του σεμιναρίου ορίζεται ως εξής: 1. ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών, Γενικά χαρακτηριστικά παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες, Αιτιολογία […]

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ



Πολλοί γονείς όπως και λογοθεραπευτές εκφράζουν την ανησυχία τους για το εάν η πιπίλα επηρεάζει η όχι την ανάπτυξη της ομιλίας. Πάμε λοιπόν να δούμε πως και με ποιον τρόπο η πιπίλα θεωρείται ένα << εργαλείο>> για τους νέους γονείς , κατά πόσο και πότε αύτη θα πρέπει να χρησιμοποιείται και επιπλέον πως επηρεάζει την ανάπτυξη της ομιλία. Πιπίλα =εργαλείο για νέους γονείς: Μπορεί η πιπίλα να βοηθάει τους νέους γονείς που θέλουν να ηρεμήσουν και να καθησυχάσουν για λίγο το κλάμα του μωρού τους, προκειμένου να ετοιμάσουν το φαγητό του, το μπάνιο του, ακόμη και να κάνουν μια δουλεία […]

ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΠΙΛΑ;


Τα σχολεία ξεκίνησαν πριν λίγες ημέρες. Μικροί και μεγάλοι μαθητές επέστρεψαν στη «θέση» τους και στα καθήκοντα τους. Γονείς ανήσυχοι για την νέα σχολική χρονιά, αγχωμένοι για την καλύτερη μαθησιακή εξέλιξη και πορεία των παιδιών τους στην εκάστοτε εκπαιδευτική βαθμίδα. Δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξουν τα παιδιά Όσο σπουδαία είναι η μόρφωση και η απόκτηση γνώσεων των μικρών μας φίλων από το σχολικό πλαίσιο, άλλο τόσο σημαντικό είναι να αποκτήσουν δεξιότητες, αξίες και ιδανικά, απαραίτητα για την καλύτερη κοινωνική και συναισθηματική τους ωρίμανση και πρόοδο. Η φιλία, ο σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η υποστήριξη, η κατανόηση, η ενσυναίσθηση είναι […]

ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ!



  Το παιχνίδι θεωρείται το κέντρο της παιδικής ηλικίας καθώς δε νοείται παιδί χωρίς παιχνίδι. Είναι μια έννοια δύσκολο να καθοριστεί καθώς υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους ορίζεται και χαρακτηρίζεται. Σύμφωνα με τον Meckley (2002) το παιχνίδι είναι μια δραστηριότητα η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Να είναι ελεύθερη επιλογή των παιδιών Να κατευθύνεται από εσωτερικά κίνητρα Να παρέχει ευχαρίστηση και ικανοποίηση Να εμπλέκει ενεργά όλους τους παίκτες Να είναι αυτοκατευθυνόμενο Να έχει νόημα για το παιδί ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ *ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ (0-24ΜΗΝΩΝ) Σε αυτό το στάδιο το παιδί παίζει για την αισθητηριακή εμπειρία […]

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ


Αφού μπήκαν οι τίτλοι τέλους στη σχολική χρονιά και εν όψει των νέων εγγραφών στην Α’ Δημοτικού πολλοί είναι οι γονείς που αναρωτιόνται αν πρέπει να ξεκινήσουν (εάν δεν έχουν  ήδη ξεκινήσει) την πρώτη ξένη γλώσσα στα παιδιά τους. Η εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας είναι η πιο ενδεδειγμένη και η πιο συνηθισμένη στα περισσότερα κράτη της Ευρώπης. Τα Αγγλικά θεωρούνται απαραίτητα πια γι’ αυτό και  η πρώτη επαφή στο σχολείο γίνεται με την είσοδο των παιδιών στο Δημοτικό. Ωστόσο  αρκετοί είναι οι γονείς που τα ξεκινούν στα παιδιά τους αργότερα και ακόμη περισσότεροι που  αρχίζουν  να τα φέρνουν σε επαφή […]

ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΗΛΙΚΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ...



1
Τι είναι η αισθητηριακή ολοκλήρωση; Αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι η νευρολογική διαδικασία που οργανώνει τις αισθήσεις τόσο από το σώμα όσο και από το περιβάλλον ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το σώμα μας αποτελεσματικά (μέσα στο περιβάλλον). Τα χωρικά και χρονικά χαρακτηριστικά των αισθητηριακών ερεθισμάτων ενισχύονται, συγκρίνονται και οργανώνονται. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι η επεξεργασία των αισθητηριακών πληροφοριών (Ayres, 1989) Αισθητηριακή επεξεργασία Διαδικασία μέσω της οποίας το κεντρικό νευρικό σύστημα ωριμάζει Βασικό κομμάτι της αλληλεπίδρασης μεταξύ του οργανισμού και του περιβάλλοντος Δομικός λίθος της προσαρμοστικής συμπεριφοράς (adaptive response) Θεμέλιο για : αλληλεπίδραση με το φυσικό περιβάλλον, τη μάθηση και τέλος τη […]

Τι είναι ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ; Ποιες δυσκολίες θα εντοπίσω στο παιδί ...


Το πένθος αποτελεί μια κατάσταση που βιώνει ένα πρόσωπο, το οποίο έχει υποστεί μια σημαντική απώλεια στη ζωή του. Όταν πρόκειται για την απώλεια ενός κοντινού προσώπου εγείρονται έντονα συναισθήματα, όπως θλίψη, φόβος, θυμός, ξάφνιασμα. Καθώς και ερωτήματα (γιατί συνέβη;) και σκέψεις για το μέλλον (πως θα είναι η ζωή χωρίς τον θανόντα;). Το άτομο που πενθεί έχει να διαχειριστεί την απώλεια της φυσικής παρουσίας του προσώπου που πέθανε. Επιπλέον, και την απώλεια της σχέσης που είχε μαζί του. Γι αυτό, είναι σημαντικό να μπορέσει να εκφράσει και να επεξεργαστεί τα συναισθήματα και τις σκέψεις που συνοδεύουν την απώλεια, να […]

Πένθος και παιδιά. Πως μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί που ...