Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1990. Ξεκίνησα τις σπουδές μου στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής Δραστηριοτήτων Δημιουργίας και Έκφρασης και μετά την ολοκλήρωσή τους ξεκίνησα να δουλεύω ως παιδαγωγός στην ιδιωτική προσχολική εκπαίδευση, όπου είχα την ευτυχία να γνωρίσω και να εμπλακώ ουσιαστικά στα αναπτυξιακά στάδια των παιδιών.
Η συνεχής, όμως, επαφή με παιδιά που έδειχναν να δυσκολεύονται στην επικοινωνία, τον λόγο και την ομιλία τους ήταν αυτή που με ώθησε να αποκτήσω το πτυχίο Λογοθεραπείας από το Πανεπιστήμιο Cantebury Christ Church της Αγγλίας το 2018. Κατά την διάρκεια της φοίτησης μου έχω εκπαιδευτεί σε προγράμματα Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (ΑΒΑ) και Εκπαίδευσης Καίριων Δεξιοτήτων (PRT), καθώς και σε παρεμβάσεις όπως MORE, ΣΗΜΑΤΑ, κλπ.
Επειδή, όμως, η δυσκολία στην επικοινωνία, τον λόγο ή την ομιλία μπορεί να επιφέρει κάποιες φορές και μαθησιακές δυσκολίες αποφάσισα να παρακολουθήσω το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μαθησιακές Δυσκολίες: Αξιολόγηση και Στρατηγικές Παρέμβασης” του Ε.Κ.Π.Α. Με μεγάλη μου χαρά το 2019 έλαβα μέρος στο 2ο Επιστημονικό Συνέδριο Λογοθεραπείας του ΣΕΛΛΕ, με την πτυχιακή μου που είχε ως θέμα “Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας τροποποιημένου συστήματος ΣΕΜΑΕ με χρήση απτών συμβόλων”.
Πάντα με την ματιά στις ανάγκες του κάθε παιδιού, αλλά και τη δια βίου μάθηση προσπαθώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου. Κάποιες ακόμη πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις που έχω λάβει είναι:
- Το Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας (ΠΛΑΣΗ), δημιουργήθηκε για να καλύψει τις αξιολογητικές ανάγκες παιδιών Β΄ Δημοτικού έως Β΄ Λυκείου που προσέρχονται με αίτημα τις δυσκολίες στη μαθησιακή επίδοση..
- Το σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων (PECS). Αποτελεί μία μορφή επαυξητικού και εναλλακτικού τρόπου επικοινωνίας (AAC), που χρησιμοποιεί εικόνες αντί για λέξεις, ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να επικοινωνήσουν.
- Transitioning from PECS to SGDs : Η αξιολόγηση και μετάβαση από το βιβλίο επικοινωνίας σε συσκευή παραγωγής ομιλίας
- Το πρόγραμμα MAKATON είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο επικοινωνιακό – γλωσσικό πρόγραμμα που υποστηρίζει συνολικά τις δεξιότητες επικοινωνίας λόγου και ομιλίας, με ομιλία, νοήματα και σύμβολα, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των χρηστών.
- Τις Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories) είναι μια μέθοδος διδασκαλίας κοινωνικών δεξιοτήτων στα άτομα με Αυτισμό. Πρόκειται για εξατομικευμένα κείμενα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε ατόμου και προσφέρουν λεπτομερείς πληροφορίες και επεξηγήσεις για τις καταστάσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητά τους τόσο στο σχολικό πλαίσιο όσο και στη κοινότητα. Οι Κοινωνικές Ιστορίες περιλαμβάνουν οπτικοποιημένο υλικό το οποίο βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου από το άτομο.
- To O.P.T (oral placement treatment) είναι μια λογοθεραπευτική μέθοδος της Talktools που χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό ακουστικής, οπτικής και απτικής διέγερσης στο στόμα με στόχο την βελτίωση της ομιλίας. Είναι μια μέθοδος που βοηθά άτομα με δυσκολία στη τοποθέτηση και κίνηση των δομών του στόματος. Χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της άρθρωσης, την σωστή τοποθέτηση των αρθρωτών καθώς και την ενδυνάμωση των δομών του προσώπου και στόματος, τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και βελτίωση της άρθρωσης και ομιλίας.
- Την προσέγγιση Palin Parent – Child Interaction Therapy (PCI) – Θεραπεία Αλληλεπίδρασης Γονέα-Παιδιού. Παράγοντες όπως οργανικοί, περιβαλλοντικοί, γλωσσικοί και ψυχολογικοί ευθύνονται για την εμφάνιση του τραυλισμού στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στα πλαίσια του πολυπαραγοντικού μοντέλου ερμηνεύεται και αναλύεται η δυσκολία του παιδιού και διατυπώνεται πρόταση θεραπείας, έπειτα από συζήτηση με τους γονείς, μέσω “στρατηγικών οικογένειας” και “στρατηγικών αλληλεπίδρασης”, ώστε να μειωθούν οι πιέσεις που δέχεται η ροή της ομιλίας του παιδιού.
- «Adapted Baby-Led Weaning: Προσαρμοσμένη Προσέγγιση για μωρά με προβλήματα στη σίτιση». Η γνωστή προσέγγιση Baby Led Weaning και πως μπορεί να είναι θεραπευτικά επωφελής για νευροποικίλα μωρά με προκλήσεις στη σίτιση.
- Επιλεκτικότητα Σίτισης. ART OF GRUMBING: Θεραπεία με ψίχουλα. ”Η τέχνη των ψίχουλων”. Η χρήση ψίχουλων στην παιδιατρική θεραπεία σίτισης για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν αισθητηριακή ή κινητική αυτοπεποίθηση κατά τη διάρκεια των γευμάτων στα πλαίσια της προσέγγισης στη σίτιση Get Permission.
- “Παιδική Δυσφαγία. Προβλήματα σίτισης στην παιδική ηλικία και η αντιμετώπισή τους”. Αξιολόγηση προβλημάτων σίτισης και παρέμβαση με διαφορετικές τεχνικές παρέμβασης.