ΠΟΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 2


 

Σε κάθε ηλικία αντιστοιχούν κάποιες δεξιότητες που το παιδί αναμένεται να αναπτύξει. Αυτές οι δεξιότητες αναφέρονται σε τρείς τομείς εκτέλεσης οι οποίοι είναι οι Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής, το Σχολείο και το Παιχνίδι. Πολλά παιδιά παρουσιάζουν αποκλίσεις από τα αναμενόμενα αναπτυξιακά πρότυπα εμφανίζοντας δυσκολίες σε κάποιον ή σε όλους τους παραπάνω τομείς.

article_full_drastiriotites-gia-paidia-me-diataraxes-aisthitiriakis-oloklirosis

Τα σημάδια που θα οδηγήσουν ένα παιδί στον εργοθεραπευτή σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών είναι τα παρακάτω:
• Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του
• Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο)
• Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (ένδυση, σίτιση, πόση, τουαλέτα κλπ)
• Πέφτει εύκολα κάτω, πάνω σε άλλους ή σε αντικείμενα
• Δυσκολεύεται να κατανοήσει το νόημα ενός παιχνιδιού
• Δεν του αρέσει να χοροπηδάει και η κούνια

ergotherapeia
• Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει διατηρώντας το πλαίσιο, να κόψει με ψαλίδι και να φτιάξει πάζλ
• Είναι υπερκινητικός και δε μπορεί να ησυχάσει
• Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών
• Είναι ευαίσθητο σε οσμές, ήχους, αγγίγματα και γεύσεις
• Αποφεύγει την παιδική χαρά
• Έχει δυσκολίες στον ύπνο
εργοθεραπεία_Occupational Therapy_πινάκιο_pinakio 2
• Έχει δυσκολίες στο φαγητό (τρώει συγκεκριμένες τροφές ή λερώνεται πολύ)
• Δε μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα
• Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα
• Αντιστρέφει γράμματα ή αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα ανάμεσα στα γράμματα και στις λέξεις
• Κακός γραφικός χαρακτήρας
• Κουράζεται εύκολα
• Δυσκολεύεται να κατανοήσει προφορικές οδηγίες
• Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση
• δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας

Physiotherapie mit kleinem Jungen

Θα πρέπει λοιπόν να απευθυνθείτε σε κάποιον Εργοθεραπευτή εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί παρουσιάζει συστηματικά τρείς ή περισσότερες από τις παραπάνω δυσκολίες.

Ο Εργοθεραπευτής αξιολογώντας τις δυσκολίες, θα δημιουργήσει ένα στοχο κατευθυνόμενο πρόγραμμα παρέμβασης που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του παιδιού. Βασικό μέσο για την επίτευξη των στόχων κι εν γένει την βελτίωση των δεξιοτήτων του παιδιού είναι το παιχνίδι.

Τσαβδαρίδη Ωραιοζήλη

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Σας άρεσε το άρθρο μας; Αφήστε το σχόλιο σας παρακάτω και η ομάδα μας θα σας απαντήσει το συντομότερο δυνατό.

Θέλετε να λαμβάνετε τα νέα άρθρα που συντάσσει η επιστημονική μας ομάδα; Γραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο – newsletter. 

Η ομάδα του «Ψυχ…Αγωγείν», (οι ψυχολόγοι, η λογοθεραπεύτρια, η εργοθεραπεύτρια και η ειδική παιδαγωγός) είναι διαθέσιμοι στο να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες σας παρέχοντας το πρώτο ραντεβού ΔΩΡΕΑΝ και να συζητήσουμε τυχόν απορίες σας. Για περαιτέρω διευκρινήσεις, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το κέντρο στα τηλέφωνα
επικοινωνίας ή να μας επισκεφτείτε στο χώρο μας στη Λ.Βουλιαγμένης 261. Άγιος Δημήτριος (πλησίον μετρό Δάφνης).


Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

2 σκέψεις για “ΠΟΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Μαρία Καλυβίτη

    Το παιδι μου, 6 ετων διαγνώστηκε με ΔΕΠΥ την προηγούμενη εβδομάδα απο παιδι αναπτυξιολογο. Μας έγραψαν εργοθεραπειες. Τι είδους ασκήσεις ειναι αυτές; Θα τον βοηθήσουν; Εχει τον συνδυασμένο τύπο ΔΕΠΥ. Μένω Χαλκιδα και δεν έχουμε μεγαλη ποικιλία κέντρων για επιλογή. Ευχαριστω!!

    • Tσαβδαρίδη Ρόζα

      Ένας εργοθεραπευτής παρεμβαίνει στα κύρια συμπτώματα της ΔΕΠ-Υ που είναι:
      • Διάσπαση προσοχής
      • Υπερκινητικότητα
      • Παρορμητικότητα
      Οι δραστηριότητες που εφαρμόζονται στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ στην διάρκεια μιας συνεδρίας Εργοθεραπείας είναι ευχάριστα για τα παιδιά, γιατί γίνονται μέσω του παιχνιδιού και έτσι το παιδί νιώθει ότι κάνει πράγματα που το διασκεδάζουν.
      Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων λοιπόν, ένας εργοθεραπευτής στοχεύει στην βελτίωση της διάρκειας της συγκέντρωσης και της προσοχής του παιδιού, στην αύξηση του χρόνου παραμονής σε μια δραστηριότητα για περισσότερο χρόνο, στη μείωση της συνεχής κίνησης του παιδιού καθώς και στη μείωση των παρορμητικών συμπεριφορών (παραδείγματα τέτοιας συμπεριφοράς μπορεί να είναι ότι το παιδί παρεμβαίνει και διακόπτει συζητήσεις, δεν τηρεί την σειρά του στα παιχνίδια ή απαντάει προτού ολοκληρωθεί η ερώτηση).

      Η Εργοθεραπεύτρια
      Τσαβδαρίδη Ρόζα